Компаниите милиардери по брой на клиентите и потребителите си не са много, като сред тях има и няколко „столетници“, съобщава в. „Le Figaro”. Дори McDonald's със своите 58 млн. клиенти, които посещават веригата всеки ден, не е сред тях.

Козметичната компания L'Oréal, както и нейният основен съперник Procter & Gamble, са сред тези, за които се смята, че са прекрачили прага на единия милиард клиенти дневно. Coca-Cola Company обслужва ежедневно 1.7 млрд. клиенти в световен мащаб. Nestlé е с малко по-нисък резултат - 1.2 млрд. клиенти. Но за да постигнат този резултат, компаниите мобилизират десетки и дори стотици марки: Coca-Cola Company например продава над 3 500 различни напитки.

До гигантите от хранителната и козметичната индустрия се нареждат няколко големи индустриални конгломерати, съобщава Interbrand Paris, като сред тях са General Electrics и Philips. Между крушките, медицинските материали и домакинските уреди, тези компании разполагат с широка гама продукти. Същото е със Samsung, представена от бизнеса с мобилни телефони до производството до климатици. Финландският гигант Nokia също е сред компаниите-милиардери с 1.3 млн. потребители, ползващи устройствата й. Зад гърба на компанията обаче има стотици модели.

Най-лесно се пресича прагът на милиардния клиент в сектора на услугите. В света има малко повече от един милиард души, които ползват услугите на картите Visa.

Още по-благодатен е секторът на информационните технологии, като 1.5 млрд. потребители в света използват Windows. Американската компания Microsoft при това е част от малкото компании под 40 години (основана е през 1975 г.), които влизат в този ексклузивен кръг.

С още по-добър резултат: по-малко от 15 години и над 1.1 млрд. клиенти е Google. Това е почти четири пъти повече, отколкото са посетителите на интернет сайта на Apple. Компанията с емблемата с ябълката обаче може да се похвали с над 1 млн. клиенти, които посещават магазините й в рамките на годината (но често без да купят нищо).

Другият лесен достъп до ексклузивния кръг е китайският пазар. China Mobile вече разполага с 500 млн. клиенти и за да удвои броя им, е достатъчно да стъпи на международните пазари.

Както вече споменахме, една от маниите на компаниите милиардери е увеличават размера на портфейлите си. Nokia е направила заявка за "следващия милиард потребители“, присъединени към стратегическите й дейности. L'Oreal обяви миналия месец, че ще се удвои по размер в рамките на следващите десет години. Същата цел, която Procter & Gamble си постави през миналата година и смята да изпълни до 2014-2015 г. Начинът, по който да се постигне това, е чрез завладяване на Индия и Китай, но също така и други големи развиващи се страни като Бразилия.