Кой харчи най-много за реклама?

4284
Кой харчи най-много за реклама?

Тезата, че най-големите компании трябва да отделят най-много пари за реклама, е популярна сред хората. Това обаче невинаги е така, като традиционно за реклама харчат най-много тези компании, които са в изключително конкурентна среда.

И макар ефектът на рекламата все още да не е точен и количествено измерим, целта е водещи марки в определен сектор да се запечатат в главите на потребителите и да са първите, които ще им дойдат наум, когато се нуждаят от определен продукт.

Индустриите, които харчат най-много за реклама, са автомобилната, търговската, финансовата, телекомуникационната и индустрията за производство на продукти за лична хигиена.

Ето и кои са компаниите. които харчат най-много пари за реклама:

Procter & Gamble

Компанията често заема първото място по рекламни бюджети не само в САЩ, но и в международен план. Според данни на индекса на Kantar Media. за изминалата година Procter & Gamble е похарчила 2.95 милиарда долара.

Тази астрономическа сума е на практика с 5.4% по-ниска от похарченото година по-рано и поставя компанията начело за девета година.

Компанията е намалила разходите си за телевизионна реклама с 6.8% през миналата година, макар и перото все още да заема най-голяма част от рекламните разходи.

Рекламата в списания е бил втория най-популярен канал за реклама в бюджета. Много специалисти задават въпроса относно ефективността на скъпата телевизионна реклама в свят, който все в по-голяма степен става дигитален.

Тенденцията през последните години е на намаляване на разходите за реклама във вестници и списания.

L'Oreal

За разлика от понижаващите се разходи за реклама на P&G, производителят на козметични продукти L'Oreal е повишил рекламния си бюджет с 18.1% през миналата година, като основната част от средствата са били насочени към продуктите с марка L'Oreal Paris, Maybelline и Garnier. Общите похарчени средства за реклама се изчисляват на 1.34 милиарда долара.

General Motors

Компанията цели да има колкото може повече купувачи за колите си с марка GM, Chevrolet, Buick или Cadillac. Това не е чудно, предвид че тя все още се възстановява от финансовите трудности, в които изпадна само преди четири години.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Daddus
# 0
12:12 | 7 December 2012
Whoa, whoa, get out the way with that good ifnoarmiton.
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 721.080 0.05%
  • BGREIT 117.110 -0.14%
  • BGTR30 564.680 -0.24%
  • BGBX40 137.290 0.01%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1775 1.1776
  • GBP/USD 1.2843 1.2844
  • USD/JPY 109.3580 109.3700
  • USD/CHF 0.9657 0.9658
  • USD/CAD 1.2579 1.2580
  • AUD/USD 0.7914 0.7915
  • USD/BGN 1.6608 1.6611
Ask Bid
  • DOW JONES 21701.10 21705.10
  • S&P500 2429.10 2429.60
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5110.46 5112.46
  • DAX 12144.32 12146.32
  • FTSE 100 7370.51 7372.01
  • ПЕТРОЛ 48.64 48.69
  • ЗЛАТО 1284.34 1284.84
  • СРЕБРО 16.93 16.96

Видео