Нетрадиционната реклама в Румъния, сред която се причислява и интернет рекламата, все още е най-слабо развитият сегмент в сектора, сочи проучване на Leo Burnett & Targhet Managing Director Roxana Dumitru, като от там прогнозират тя да претърпи изключително развитие.

В страни със значителни традиции в рекламния бизнес, почти всеки маркетингов микс на компаниите включва заделени средства и за интернет-реклама, сочи още посоченото изследване, публикувано в румънските медии.

На фона на развития сегмент на традиционната рекламна стратегия, включваща билбордове, телевизионни и радио реклами, реклами във вестници, рекламата в интернет е все още слабо застъпена в рекламните бюджети на компаниите, като това ще се очаква да се промени, на фона на все по-дълбокото навлизане на интернета в живота на населението.

Очаква се телевизионната реклама в Румъния да запази лидерската си позиция, като най-предпочитан от рекламодателите метод за достигане на широката публика, но тя ще се използва предимно от големите румънски и международни компании, на фона на продължаващото силно поскъпване на този вид реклама.

Рекламата в румънските телевизии е поскъпвала средно с 30% през последните години, според изнесените данни.

Присъединяването на страната към границите на ЕС кара анализаторите да очакват все по-силно обвързване на рекламните методи с този в международен аспект.

Това ще кара маркетинговите агенции освен конвенционалните методи за реклама да търсят и неконвенционални при разпределението на все по-големите рекламни бюджети, заделяни от компаниите, сред които безспорно водещо място ще заема интернет рекламата.

Безспорно направеният анализ може да се приведе в сила и за България, която заедно с Румъния се присъедини към европейското семейство в началото на тази година и където тенденцията на все още слаба застъпеност на интернет рекламата е ясно изразена, на фона на силно развитата конвенционална реклама.