Новите победители са производителите на потребителски стоки

665
Новите победители са производителите на потребителски стоки

Над две трети от компаниите производители на потребителски стоки по света отчитат постигане на целите си по отношение на ефективното свиване на разходите заради рецесията. В сравнение с компании в другите сектори, фирмите в областта на потребителските стоки виждат по-големи възможности за по-нататъшно намаляване на разходите, особено в дистрибуторската мрежа. В това отношение се вижда възможност за 62% допълнителни печалби. В другите сектори компаниите прогнозират възможност само за 48% потенциални печалби. Това е изводът от проучване, публикувано неотдавна от Ernst & Young, Opportunities in Adversity.

Проучването е направено сред членове на директорските бордове в различни индустрии. От резултатите става ясно, че индустрията на потребителските стоки се справя по-добре от много други сектори по време на рецесия. Въпреки застоя при потребителското търсене, много от компаниите, произвеждащи потребителски стоки, са реагирали своевременно и адекватно по отношение на ценообразуването, разходите, снабдяването, работата с клиенти и оборотния капитал, извличайки максимална полза за бизнеса, съобщиха за Profit.bg от консултантската компания.

Хауърд Мартин, ръководител на глобалния отдел „Потребителски стоки" в Ernst & Young, коментира: „Като цяло компаниите, произвеждащи потребителски стоки, се справят с рецесията сравнително добре. Отчасти това се дължи на естествената устойчивост на голяма част от сектора към спадове. Но също така и отразява способността на тези компании да изпълняват по-бързо и лесно много от инициативите за подобряване на дейността, които са били предприети още преди кризата."

В последно време фокусът се поставя върху управлението на оборотния капитал. 80% от отговорилите представители на сектора са направили цялостен преглед на паричните си средства и паричните потоци. За сравнение - това са направили 73% от компаниите в останалите сектори.

Компаниите в областта на потребителските стоки са показали последователен подход към подобряването на ефективността и ефикасността на дистрибуторската мрежа и оперативната дейност. Въпреки всичко това 62% от анкетираните производители на потребителски стоки вярват, че работата им далеч не е приключена и вече търсят начини за допълнителни намаления на разходите през следващите 12 месеца.

Планът за действие на компаниите в сектора на потребителските стоки според проучването включва по-решителни действия от предприетите от конкуренцията, значително ускоряване на времето за пускане на нови стоки на пазара (56%) и разширяване на пазарното присъствие - не само в основните най-бързо развиващи се страни като Китай, Русия и Индия, но и в други държави в Азия, Южна Америка и Африка (41%).

„Веднага след като световната икономика излезе от рецесията, компаниите, които са по-добре подготвени да увеличават растежа си на глобално ниво, ще бъдат безспорните победители в сектора. Нещо повече, тези компании ще използват трудните времена в своя изгода - да влязат в най-добра форма, така че да могат максимално да се възползват, когато настъпят по-добри времена", споделя Мартин.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 670.280 0.00%
  • BGREIT 115.130 0.00%
  • BGTR30 546.660 0.00%
  • BGBX40 131.310 0.00%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1794 1.1795
  • GBP/USD 1.3255 1.3256
  • USD/JPY 112.1310 112.1460
  • USD/CHF 0.9751 0.9752
  • USD/CAD 1.2513 1.2515
  • AUD/USD 0.7856 0.7857
  • USD/BGN 1.6581 1.6584
Ask Bid
  • DOW JONES 22958.73 22962.73
  • S&P500 2557.34 2557.84
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5362.66 5364.66
  • DAX 13005.39 13007.39
  • FTSE 100 7535.42 7536.92
  • ПЕТРОЛ 52.11 52.18
  • ЗЛАТО 1295.55 1296.05
  • СРЕБРО 17.23 17.26

Видео