Над две трети от компаниите производители на потребителски стоки по света отчитат постигане на целите си по отношение на ефективното свиване на разходите заради рецесията. В сравнение с компании в другите сектори, фирмите в областта на потребителските стоки виждат по-големи възможности за по-нататъшно намаляване на разходите, особено в дистрибуторската мрежа. В това отношение се вижда възможност за 62% допълнителни печалби. В другите сектори компаниите прогнозират възможност само за 48% потенциални печалби. Това е изводът от проучване, публикувано неотдавна от Ernst & Young, Opportunities in Adversity.

Проучването е направено сред членове на директорските бордове в различни индустрии. От резултатите става ясно, че индустрията на потребителските стоки се справя по-добре от много други сектори по време на рецесия. Въпреки застоя при потребителското търсене, много от компаниите, произвеждащи потребителски стоки, са реагирали своевременно и адекватно по отношение на ценообразуването, разходите, снабдяването, работата с клиенти и оборотния капитал, извличайки максимална полза за бизнеса, съобщиха за Profit.bg от консултантската компания.

Хауърд Мартин, ръководител на глобалния отдел „Потребителски стоки" в Ernst & Young, коментира: „Като цяло компаниите, произвеждащи потребителски стоки, се справят с рецесията сравнително добре. Отчасти това се дължи на естествената устойчивост на голяма част от сектора към спадове. Но също така и отразява способността на тези компании да изпълняват по-бързо и лесно много от инициативите за подобряване на дейността, които са били предприети още преди кризата."

В последно време фокусът се поставя върху управлението на оборотния капитал. 80% от отговорилите представители на сектора са направили цялостен преглед на паричните си средства и паричните потоци. За сравнение - това са направили 73% от компаниите в останалите сектори.

Компаниите в областта на потребителските стоки са показали последователен подход към подобряването на ефективността и ефикасността на дистрибуторската мрежа и оперативната дейност. Въпреки всичко това 62% от анкетираните производители на потребителски стоки вярват, че работата им далеч не е приключена и вече търсят начини за допълнителни намаления на разходите през следващите 12 месеца.

Планът за действие на компаниите в сектора на потребителските стоки според проучването включва по-решителни действия от предприетите от конкуренцията, значително ускоряване на времето за пускане на нови стоки на пазара (56%) и разширяване на пазарното присъствие - не само в основните най-бързо развиващи се страни като Китай, Русия и Индия, но и в други държави в Азия, Южна Америка и Африка (41%).

„Веднага след като световната икономика излезе от рецесията, компаниите, които са по-добре подготвени да увеличават растежа си на глобално ниво, ще бъдат безспорните победители в сектора. Нещо повече, тези компании ще използват трудните времена в своя изгода - да влязат в най-добра форма, така че да могат максимално да се възползват, когато настъпят по-добри времена", споделя Мартин.