Общите разходи за реклама в САЩ са нараснали с 0.6% през първото тримесечие на годината, в сравнение със същия период на 2007 г., показват данни на компанията за маркетингови проучвания TNS.

Изнесените данни очертават една тенденция, в която ръстът на разходите за банерна реклама в интернет изпреварва сериозно този на разходите за телевизионна реклама и реклама в печатните медии.

Независимо от факта, че бележи спад, в сравнение с двуцифрения ръст, отчитан през 2007 г., нарастването на разходите за банерна реклама в интернет изпреварва растежа в почти всички категориите, включени в проучването на TNS.

Разходите за банерна реклама бележат стабилен ръст от 8.5% на годишна база през първото тримесечие, докато за същия период разходите за телевизионна реклама се увеличават само с 1.5%, а средствата, изразходени за реклама във вестници, намаляват с 5.2%.

Медия% ИзменениеТелевизионни медии1.7%Списания0.8%· Потребителски0.2%· Бизнес-3.2%· Местни-2.1%· Седмични17.1%· На испански език14.2%Вестници-5.2%· Местни-5.0%· Национални-6.2%· На испански език-5.3%Интернет8.5%Радио-4.5%· Местни12.0%· Национални спортни-3.1%Аутдор реклама2.5%ОБЩО0.6%

Разходите за реклама в кабелни телевизии и външна реклама бележат ръст от 4.1% и 2.5%, респективно.

Опасенията за настоящите икономически условия и поведението на потребителите оказват своето влияние на рекламния пазар през първото тримесечие.

След обещаващ старт на годината разходите за реклама намаляват осезаемо през март, а предварителните резултати за началото на второто тримесечие показват малък напредък в сектора.

В процентно отношение разходите за реклама бележат най-голям растеж при подкатегории като неделните списания (+17.1%) и локалните радио мрежи (+12.0%).
Разходите за реклама в синдикирани телевизии нарастват с 11.2%, подпомогнати от повече програмни часове и по-слаба зависимост от стачката на сценаристите.

Десетте най-големи рекламодатели през първото тримесечие на 2008 г. са отделили общо 4.425 млрд. долара за реклама, което представлява увеличение с 1.6% на годишна база.

Класацията се оглавява от Procter & Gamble, която запазва водещата си позиция след 15-процентно увеличение на разходите за реклама до 836.4 млн. Pepsi Co успява да влезе в класацията под номер осем, след като увеличава разходите си за реклама с 39% до 334.4 млн. долара.

Десетте водещи категории по отношение на рекламата са изразходили общо 17.399 млрд. долара през първото тримесечие, което е намаление с 1.8% на годишна база. Категорията на финансовите услуги остава на първо място с 2.235 млрд. разходи за реклама.