Стойността на един клик във Facebook е скочила със 74% за последната година. Според TBG такива показатели не са наблюдавани от времето на резкия скок на стойността на рекламата в Google.

Изследването си маркетинговата агенция е провела върху пазарите във Великобритания, Франция, Германия и САЩ.

Данните на стремителното нарастване на популярността на рекламата във Facebook са потвърдени и от компанията Efficient Frontier. Нейните анализи са показали, че стойността на един клик на реклама в социалната мрежа за последните шест месеца е скочила с 22%, пише Lenta.ru.

Директорът по световен маркетинг в Efficient Frontier Джонатан Бистон заяви, че според очакванията на компаниите, стойността на рекламата във Facebook ще нарасне до края на годината с 80% в сравнение с миналата година.

Онлайн рекламата продължава стремително да се развива и да се покачва нейната стойност, тъй като повечето рекламодатели се преориентират към интернет и социалните мрежи.

The Financial Times отбелязва, че рекламодателите тепърва ще преизчисляват и нагаждат своите бюджети в полза на интернет рекламата, като ще увеличават нейния дял за сметка на дела на телевизионната, радио и традиционната реклама.

Търсенето на интернет реклама обаче към момента надвишава предлаганите позиции - желаещите да публикуват реклама във Facebook значително надвишават бройката на свободните места на сайта.

При това стойността на рекламата в най-популярната социална мрежа все още е ниско в сравнение с останалите онлайн-медии.

Нарастващото внимание на рекламодателите към Facebook постепенно превръща социалната мрежа в сериозен конкурент на Google, която на този етап заема първо място на пазара на онлайн рекламата.

Към днешния ден броят на хората, които имат акаунти в най-голямата социална мрежа е близо 750 милиона.