Цените на петрола и петролните продукти се увеличават по целия свят и сякаш в най-лошо положение се оказаха американските автолюбители- през миналата седмица цените на горивата в САЩ се повишиха до нови рекордни стойности- 4.082 долара за галон, съобщава Ройтерс.

За да не плащат астрономически суми за бензин, много потребители престават с обиколките по магазините, ориентирайки се към Интернет-търговията. Затова и много компании се ориентират към Интернет- магазините.

"По всичко изглежда, че тази година печалбата от онлайн-търговия ще расте с особено бързи темпове, защото потребителите ограничават излизанията си с автомобили", смята ръководителят на MGA Entertainment Inc Исаак Лариан. Той предвижда, че около 8-10% от печалбата на компанията му ще бъдат от продажби по Интернет.

Рейтинговата компания Moody's също предвижда, че Интернет ще помогне да се компенсират загубите на печалба на много компании на дребно. Изпълнителният директор на Jones Apparel Group Inc Уесли Кард дори стига до заключението, че съществуването на Интернет-търговия вече е абсолютно необходимо за всяка компания, която иска да оцелее на пазара.

По данни на Переписи, САЩ, за периода 2001-2006 г. ежегодният ръст на продажбите по Интернет в САЩ е 25.4%. Предлагането на стоки без такси за доставка ще остане основен стимул за много потребители да предпочетат този начин на пазаруване пред традиционния, заявява Майкъл Толдман от Whirlpool Corp.

Развитие на този тип търговия има и в Русия, смятат експертите. И макар че засега този сегмент заема незначително място на пазара, то все пак той се развива с доста добро темпо. Паричното изражение на този процес в Москва е около 100 млн долара печалба, т.е. колкото тази на средно голям супермаркет.

Според проучвания широкият асортимент, умерените цени и бързите доставки са най-често посочваните причина за предпочитанията към онлайн-магазините.