Пандемията от COVID-19 и извънредното положение у нас поставиха на изпитание и гражданите и бизнеса. Без да се омаловажават негативите на кризата и без да забравяме за човешките животи, не може да не забележим и позитивните страни у самите нас, които коронавирусът разкри. Много организации предприеха мерки за подпомагане на обществото в периода на социална изолация. Те помагаха съгласно възможностите си – верига бензиностанции дари гориво, заводи от хранително-вкусовата промишленост спирт, а текстилните компании започнаха да шият маски и защитни облекла.

С какво обаче могат да помогнат технологичните компании на този фон? Телекомът А1 даде интересен пример, стартирайки своята кампания за дигитална солидарност още в първите дни след обявяването на извънредното положение.

Ами ако COVID-19 беше ударил преди 15 години?

Не може да надценим стойността на дигиталния свят в тази криза. Днес изглежда трудно да си представим периода на социална изолация, без да имаме смартфони и интернет. Тези неща обаче не са даденост и до много скоро изобщо не бяха част от живота на хората.

Важността на онлайн каналите за информиране, общуване и работа допълнително нарасна. Именно затова А1 предостави еднократен бонус от 10 000 МВ високоскоростен интернет на клиентите на мобилни услуги, за да могат да посрещнат своето нараснало потребление. По-късно, за да стимулира гражданите да спазват мерките за безопасност, А1 предложи бонуси от 10 000 МВ и на всички клиенти, които платят сметката си онлайн, през Моят А1 – мобилното приложение на компанията за самообслужване и неговата уеб версия.

Останали за по-дълго от обичайното в домовете си, голяма част от българите търсят развлечение от малкия екран. В периода на извънредното положение абонатите на интерактивната телевизия А1 Xplore TV и на цифрова ТВ от А1 получиха възможност безплатно да гледат пълния пакет от над 200 телевизионни канала до края на извънредното положение, независимо на какъв план са били преди това. За клиентите си извън България А1 предостави безплатни минути и МВ, за да могат да продължават да общуват с близките си тук.

Помощ за нуждаещите се, помощ и за дарителите

Следвайки политиката си за спомагане на дигиталния живот на хората, А1 прие двустранен подход към благотворителните си инициативи. От една страна телекомът акцентира върху важността хората да останат по домовете си възможно най-дълго. В същото време обяви, че ще прави дарения, на базата именно на онлайн активността на своите клиенти.

А1 даряваше по един лев за всяко плащане през мобилното приложение Моят А1 или портала Моят А1 на сайта А1.bg. Даренията от компанията към специалната сметка на Министерство на здравеопазването станаха над 120 000 лева. А с тях вече са закупени респиратори за три многопрофилни болници – в Добрич, Монтана и Силистра, с които медиците могат по-ефективно да помагат на пациентите с коронавирус и други дихателни проблеми.

А1 отделяше за благотворителност и сума, равна на 1% от всяка трансакция, извършена през дигиталния портфейл A1 Wallet. Хартиените пари, които са пословично замърсени, отстъпиха място в предпочитанията на много потребители на приложението. Така те имаха възможност както да даряват, така и да пазят себе си.

Бъдещето на дигиталното дарителство

Дигиталните канали въвлякоха много нови хора в благотворителни инициативи. В това число влизат и такива, които досега никога не са били активни в подобни дейности. Дори най-малката доза удовлетворение, което човек може да получи, виждайки съобщението, че с плащането на една сметка е помогнал на човек в нужда има потенциала да промени отношението на хората към благотворителността.

Дигиталното дарителство даде възможност на хиляди да се почувстват част от борбата с коронавируса. Чувството за безсилие от това, че си затворен в дома си, е може би най-страшният страничен ефект за COVID-19. И макар за самия вирус все още да няма лечение, дигиталният свят показва потенциала си да лекува обществото като цяло.