Apple е близо до придобиването на приложението за разпознаване на музика Shazam за 400 млн. долара, информира Business Insider, позовавайки се на запознати източници.

Сделката може да позволи на Apple да интегрира тази популярна сред потребителите услуга директно в своите смартфони iPhone във време, в което короната на Apple по отношение на иновациите е поставена под заплаха от страна на Google и Samsung.

Приложението Shazam позволява на потребителите да определят с точност музика, която свири близо до тях, като например песен в ресторант или в кафене. Приложението бързо стана едно от най-популярните за смарфони, след като бе пуснато и вече има над 1 млрд. сваляния.

Google наскоро внедри подобна технология в своя смартфон Pixel 2. Това може би е накарало Apple да заключи, че има нужда да предложи сходна функция в своите телефони iPhone, за да не изостава.

Главният изпълнителен директор на Shazam, Рич Райли, е споделял преди, че компанията и нейната услуга би паснала като част от по-голяма компания, която има иска да разширява дейността си в музикалния бизнес или в рекламата.

От Apple и от Shazam засега не са коментирали евентуалната сделка. Новината бе обявена първо от TechCrunch, като според изданието сделката се очаква да бъде подписана съвсем скоро.

Новината за интереса на Apple към Shazam се появи в същия ден, в който Apple обяви, че Джони Айв отново започва да ръйоводи активно дизайнерския екип на компанията.

Shazam, която е основана през 1999 г., далече преди да има приложения за телефони, е генерирала 50 млн. долара приходи през миналата година, според друг източник близък до компанията.

Компанията е базирана в Лондон.