Apple започна да произвежда своя флагман 14 в Индия, което бележи сериозна промяна в политиката на американския технологичен гигант. Компанията на практика мести част от производството си от Китай и възнамерява да продължи в тази посока, пише CNBC.

Новата серия смартфони iPhone 14 е снабдена с модерна технология и важни характеристики, касаещи сигурността. Развълнувани сме, че ще произвеждаме iPhone 14 в Индия, казва в изявление Apple.

Основният производители на айфони - Foxconn, произвежда устройствата в своята фабрика Sriperumbudur в покрайнините на Ченай.

Apple още от 2017 г. започна да произвежда част от апаратите си в Индия. Там обаче се сглобяват по-стари модели. Сега настъпва промяна. Най-новият смартфон на компанията, който бе представен по-рано този месец, за първи път ще бъде произвеждан в Индия.

Компанията от Купертино възнамерява да продава сглобените апарати на местния пазар, но и да ги изнася в чужбина. Очаква се индийските потребители да могат да закупят модел от новата серия след само няколко дни.

Анализатори от JPMorgan отбелязаха този месец, че Apple ще премести 5% от световното си производство на iPhone 14 в Индия до края на 2022 г. По план в страната до 2025 г. трябва да бъдат сглобявани 25% от всички модели на марката.

iPhone 14 е един от най-лесните за ремонтиране смартфониApple преработи вътрешната структура на iPhone 14, за да позволи на потребителите да премахват и сменят както задното стъкло на устройството, така и екрана му

Фокусът на Apple към Индия се обяснява със стремежа й да постигне диверсификацията в производството, отдалечавайки се от Китай и стимулирайки потребителите в Индия. За момента последната заема малък дял от продажбите на Apple.

Към днешна дата американската компания е силно зависима от производствените мощности в Китай. Политиката на нулева толерантност към разпространението на коронавируса в азиатската държава създаде доста трудности на Apple. Затварянето на фабрики доведе до прекъсвания на доставките и намаляване на наличностите.

Индия, от своя страна, полага усилия да засили местното производство на електроника чрез стимули. Междувременно Apple се стреми да увеличи продажбите си в страната, която е вторият по големина пазар на смартфони в света.

Apple регистрира само 3,8% пазарен дял в Индия миналата година. Там доминиращи са по-евтините апарати на Samsung и Xiaomi, според Counterpoint Research.

Това не пречи на Apple да бъде най-продаваната марка в ултра-премиум сегмента през второто тримесечие на 2022 г. В него влизат смартфони с цена над 45 000 индийски рупии ($552). Този резултат се дължи на силната инерция на предишното поколение модели iPhone 13.

Цените на IPhone 14 започват от 79 900 рупии ($980).