Преди 13 години, когато навлязох в бизнеса с технологии, имаше мрежови интернет, а под смартфон се разбираше Nokia. Тогава все още не се говореше за днешните компании и телефони. Дигиталната трансформация донесе не само Viber, но и умния дом, мобилния интернет, дава ни възможност да бъдем много по-информирани, предоставя повече възможности.

Това каза Атанас Райков, генерален директор Бизнес развитие на Viber за Източна Европа, Близкия изток и Северна Африка на панел techНологии на успеха, в рамките на форума „Шумът на парите“. Благодарение на новите технологии, приложения и данни, дори и по-малка компания или бизнес може да се развие по-бързо.

Viber се наложи като една от основните платформи за комуникация, измествайки някои вече наложили се. Нашата цел е той да се превърне в комуникационната платформа на бъдещето, каза Райков.

По думите му днес тенденцията е в създаването на чат групи по интереси, с които комуникацията ще бъде много по-лесна и ефективна. „Така, ако имаш 1000 приятели във Facebook, по-голямата част най-вероятно не си ги спомняш, докато чрез създаване на чат групи комуникацията е много по-приемлива и лесна за управление“.

По думите на Райков България е сред регионите, където има много по-прогресивно регулативно отношение, което значи, че нещата ще се случат по-бързо. Европа диктува регулациите в сферата, добави той.

По въпроса с данните и въведената директива (GDPR), той коментира, че събирането им е хубаво, но само ако знаете какъв тип данни искате, какво да правите с тях и за какво да ги използвате.

Днес човешкото отношение към истинския свят се случва по много по-различен начин. Днес е по-важно не какво ти се сервира наготово, а как приемаш нещата, посочи генералният директор Бизнес развитие на Viber за Източна Европа, Близкия изток и Северна Африка.

По отношение на кадрите, има млади, които имат желание да се върнат и да работят тук, стига да получат правилното предложение. Базата е стабилна и има възможност за растеж, каза Райков.