По време на провелото се автомобилно изложение в Токио водещите производители представиха бъдещите си модели и концепции, като едно бе общото между тях – почти всички залагат на новите технологии.

Концепцията за автономност на автомобилите бе издигната до нови висоти по време на изложението, като бяха представени и много независими системи за сигурност, които да направят автомобилите по-сигурни.

Ето десет от най-напредналите по отношение на технологиите автомобили, представени на изложението, според класация на изданието Forbes:

Nissan 2020 Vision Gran Turismo

Визия на следващото поколение GT-R бе представено още през миналата година, като само месец по-късно суперавтомобилът зае основно място в играта Gran Turismo 6 за Playstation. Представениян в Токио концептуален модел не се отличава особено много от проектирания в електронната игра.

Иначе двигателят се очаква да е хибридна версия на настоящия 3.8-литров битурбо V6-двигател с мощност от 545-550 к.с. Той ще е с повишена мощност от 800 к.с.

Mercedes-Benz Vision Tokyo

Щатският производител на луксозни автомобили представи концепцията си за „свързан автомобил“. Той е с монолитна и футиристична структура и е толкова луксозен, колкото и прогресивен.

Предназначен е за мегаполиси като Токио, което предопределя и наименованието му. Той е способен да се движи автономно.

От друга страна, този многофункционален петместен автомобил съчетава традиционните и иновативните схващания за бъдещето на сегмента.

2017 Acura NSX

Acura представи смели цифри, свързани с второто поколение на модела й NSX 2017. Феновете обаче ще трябва да почакат, преди да имат възможност да се любуват на колата, който се очаква да излезе на пазара през пролетта на следващата година.

Двигателят на модела е 3.5-литров битурбо V6, като мощността му е 573 конски сили при спортната хибридна версия със задвижване на четирите колела. Основната част от мощността – 500 к.с., ще идва от 3.4-литровия двигател, а останалите 73 к.с. от батериите.

Това дава възможност на автомобила да развива от 0 до 100 км/ч за три секунди, както и да достига максимална скорост от 310 км/ч.

Иновативно е и окачването на суперколата, като то е съставено от напълно независими предна и задна система и е оборудвано по всички краища с магнитни амортисьори.

Suzuki Air Triser Concept

Целта на японския производител е да представи возило с максимален обем на вътрешно пространство. Транспортното средство е една от малкото концепции, които са практични и могат да са ефективни за потребителите.

Когато е спрял, седалките в Air Triser могат да бъдат прибрани по няколко начина и да постигнат ефекта на каравана.

Mazda RX-Vision Concept

Преди представянето й от Mazda се постараха да загатнат какво предстои със силно затъмнени реклами на новата спортна линия. Според Mazda тя „представлява визия за бъдещето, което някога ще се превърне в реалност“.

Новият спортен автомобил е с изцяло нов двигател, задвижващ задните колела. Може би най-интересното при концептуалния автомобил е типт на двигателя. От Mazda твърдят, че ще е задвижван от следващо поколение на роторния SKYACTIV-R.

По отношение на мощността очакванията са тя да е в рамките на 300 к. с., което ще е достатъчно да изправи японския модел срещу популярния Porsche Caymann. Според специалистите възможно е моделът да види бял свят през 2017 година.

Subaru Viziv Future Concept

Една от най-големите иновации при този концептуален автомобил е комуникирането на предните и задни оси със софтуер вместо с физически компоненти. Под предния капак е разположен специален 1.6-литров турбо двигател с директно впръскване и мощност от 168 к.с., който захранва предните две колела на возилото.

Отзад са разположени два допълнителни електрически двигателя, които подават мощност към задните колела и се захранват от една централна литиево-йонна батерия.

Автомобилът разполага с много системи за сигурност, сред които подобрен автопилот, система за следене на платната, автоматично избягване на препятствия и др.

Mitsubishi eX Concept

Концепцията е за компактен високопроходим спортен автомобил (SUV). Моделът е оборудван с високотехнологичен електродвигател от следващо поколение. Намаленото тегло му позволява да изминава до 400 км с едно зареждане на батериите.

Инсталираната под тялото на автомобила батерията е равномерно разпределена по отношение на тежестта на колата и подсигурява по-добър разход на гориво, както и по-голяма стабилност.

Други иновации са автоматизирана технология за автономно управление с използването на системи от следващо поколение и системи за активна безопасност.

Lexus LF-FC Concept

С помощта на концептуалната си разработка LF-FC, която дебютира на щанда на марката на салона в Токио, Lexus демонстрира как би изглеждал един евентуален бъдещ флагман на компанията.

Освен с внушителен дизайн, концепцията Lexus LF-FC се отличава и с просторен интериор и контролно табло с интегриран интерфейс за управление с жестове.

Задвижването на Lexus LF-FC се осъществява посредством хибридна водородна система и е на четирите колела. Колата е в състояние да преложи и автономно управление.

2017 Honda Clarity

Вторият най-голям японски производител на автомобили - Honda Motor Co., също представи свой хидрогенен модел. Той се казва Clarity Fuel Cell и ще започне да се продава от март.

От Honda се надяват да спечелят потребителите с това, че моделът Clarity ще изминава повече километри и е по-просторен, в сравнение с този на Toyota.

Пробегът на модела на Honda e 700 километра, или с 8% повече, в сравнение с модела Mirai на Toyota. За да се постигне по-голямо пространство във вътрешния интериор, батериите, задвижващи автомобила, са разположени под предния капак, за разлика от разположените под седалките батерии при Mirai.