Успешното внедряване на свързаните автономни автомобили съдържа много елементи. Интелигентните карти в реално време и GPS услуги са два от най-важните от тях, защото автомобилите, дори и оборудвани със сензори и камери за задно виждане, имат нужда да знаят какво има около тях.

Макар и от съществено значение, технологиите отдавна са извън обхвата на много от водещите автопроизводители. Досега.

Консорциум от три от най-големите германски автопроизводители -Audi, BMW и Daimler (компанията майка на Mercedes-Benz), предприеха голяма стъпка към прилагането на тези технологии в автомобилите на клиентите, като постигнаха споразумение за придобиването на дигиталната картографска платформа на Nokia - HERE, за малко под 2.8 млрд. долара.

HERE може да изготвя карти с висока резолюция, като събира данни от над 80 000 източника ежедневно, в това число автомобили, мобилни телефони и инфраструктурни елементи.

Вижте още: Пет неща, за които ни бе обещано, че ще се случат до пет години

Комбинирането на трите компании с вече общирната мрежа от източници на HERE ще добави 2 милиона допълнителни свързани автомобили, които до голяма степен ще увеличат точността и обхвата на картите и GPS услугите на HERE.

Ако не сте запознати с HERE, вероятно трябва да поправите този пропуск. Четири от всеки пет нови автомобила, които се продават в Европа и Северна Америка, използват картографската технология на HERE в навигационните си системи.

Придобиването на HERE съвсем не означава край на споделянето на картографски технологии в автомобилната индустрия, а точно обратното. "HERE ще остане отворена за всички клиенти, както и за други инвеститори, които биха създали дори още по-голяма акционерна структура," се казва в прессъобщение на BMW.

Точно това пък е необходимо, за да може автономните автомобили да се превърнат в реалност – автопроизводители, които работят заедно и си сътрудничат, насърчавайки и споделяйки технологии за свързаност, вместо всеки да ги пази за себе си.