Германският автопроизводител Audi се отказва от плановете си да продава италианската марка мотоциклети Ducati, обяви главният изпълнителен директор на компанията Рупърт Щадлер. Това е признак, че автопроизводителят очаква да се справи с разходите по своята трансформация.

Предприетите стъпки за намаляване на разходите с 10 млрд. евро, ограничаване на бюрокрацията и задълбочаването на връзките с притежаваната от Volkswagen марка Porsche "постепенно увеличават нашата финансова и организационна свобода за стратегическо прегрупиране," заяви Щадлер, цитиран от CNBC.

По тази причина няма икономическа причина да се продава Ducati, казва Щадлер. По-рано през годината от Volkswagen са помолили банки да оценят възможните опции за Ducati и за производителя на трансмисии Renk.

"Мога да ви уверя, че Ducati принадлежи към семейството на Audi," казва Щадлер. "Ducati е идеално въплащение на нашата философия в света на мотоциклетите."

Плановете за продажбата зациклиха през лятото, когато влиятелните трудови синдикати на VW, подкрепени от фамилиите Порше и Пийх, се противопоставиха на логиката и необходимостта от продажба на активи, предвид доброто финансово положение на групата.

Инвеститори и потенциални купувачи на Ducati обаче очакват, че VW може да промени мението си отново и в крайна сметка ще избере да продаде този актив, който според тях е с най-малко стратегическо значение за групата.

Audi, която притежава Ducati и италианския производител на суперавтомобили Lamborghini, миналия месец обяви по-висока оперативна печалба и приходи за първите девет месеца на годината, благодарение на нарасналото търсене на лускозни автомобили на пазарите в Западна Европа и пазарите в САЩ.

Докато налагаме скъпия преход към нулеви емисии и автономни технолигии, запазването на печелившото подразделение Ducati и на доходоносната марка Lamborghini се превърне в нещо по-важно, заяви Щадлер.

За да ограничи разходите си, Audi иска да запази броя на служителите без промяна в следващите най-малко 2-3 години, въпреки че планира да пусне над 20 електромобила на пазара до 2025 г.