Audi се отказа от плановете си за продажбата на Ducati
Германският автопроизводител Audi се отказва от плановете си да продава италианската марка мотоциклети Ducati, обяви главният изпълнителен директор на компанията Рупърт Щадлер. Това е признак, че автопроизводителят очаква да се справи с разходите по своята трансформация.
Предприетите стъпки за намаляване на разходите с 10 млрд. евро, ограничаване на бюрокрацията и задълбочаването на връзките с притежаваната от Volkswagen марка Porsche "постепенно увеличават нашата финансова и организационна свобода за стратегическо прегрупиране," заяви Щадлер, цитиран от CNBC.
По тази причина няма икономическа причина да се продава Ducati, казва Щадлер. По-рано през годината от Volkswagen са помолили банки да оценят възможните опции за Ducati и за производителя на трансмисии Renk.
"Мога да ви уверя, че Ducati принадлежи към семейството на Audi," казва Щадлер. "Ducati е идеално въплащение на нашата философия в света на мотоциклетите."
Плановете за продажбата зациклиха през лятото, когато влиятелните трудови синдикати на VW, подкрепени от фамилиите Порше и Пийх, се противопоставиха на логиката и необходимостта от продажба на активи, предвид доброто финансово положение на групата.
Инвеститори и потенциални купувачи на Ducati обаче очакват, че VW може да промени мението си отново и в крайна сметка ще избере да продаде този актив, който според тях е с най-малко стратегическо значение за групата.
Audi, която притежава Ducati и италианския производител на суперавтомобили Lamborghini, миналия месец обяви по-висока оперативна печалба и приходи за първите девет месеца на годината, благодарение на нарасналото търсене на лускозни автомобили на пазарите в Западна Европа и пазарите в САЩ.
Докато налагаме скъпия преход към нулеви емисии и автономни технолигии, запазването на печелившото подразделение Ducati и на доходоносната марка Lamborghini се превърне в нещо по-важно, заяви Щадлер.
За да ограничи разходите си, Audi иска да запази броя на служителите без промяна в следващите най-малко 2-3 години, въпреки че планира да пусне над 20 електромобила на пазара до 2025 г.