Автомобилните инфосистеми се ценят все повече от потребителите. С напредването на технологиите ключов за бъдещите купувачи става достъпът до смартфони и приложения, докато шофират.

Това създава големи бизнес възможности и интересът на компаниите като Apple и Google към разработването на подобни технологии не е случаен.

Според наскорошно изследване технологичните възможности на салоните на автомобилите започват да се ценят често дори повече от това как се представя автомобилът на пътя.

Цели 37% от потенциалните купувачи на автомобили в Германия, САЩ и Китай, заявяват, че биха преминали към друг производител на автомобили, ако той е единственият, който предлага пълен достъп до приложения, данни и медии.

За сравнение преди година този процент е бил едва 20%, сочи изследване на McKinsey.

Няколко са факторите, които предопределят подобни промени в потребителските нагласи. На първо място по-големите възможности за повишаване на безопасността и улесняване на шофирането, които новите технологии предлагат. На второ място е забраната да се ползват смартфоните, докато се шофира.

Изследването открива още, че според 61% от потребителите е критично таблата на техните автомобили да имат възможности подобни на тези на смартфоните им.