Bayerische Motoren Werke AG (BMW) и Daimler AG са сред автопроизводителите, които подобряват и ускоряват употребата на автоматичните спирачки като част от усилията за намаляването на челните сблъсъци, заявиха от Застрахователния институт за магистрална безопасност (IIHS) на САЩ

BMW 5-серия и Mercedes-Benz E-класа на Daimler са двата модела с най-надеждни системи, които използват сензори, камери и лазери, за да прогнозират евентуални сблъсъци и да забавят колата. Системите са във фокуса на щатските регулаторни органи, които се опитват да намалят катастрофите по магистралите, които са отнели 33 561 живота през 2012 г.

Това, което преди време бе екстра, за която потребителите трябваше да плащат допълнително, сега започва да се превръща в стандарт, в това число в някои модели на Mercedes-Benz, Volvo AB и Acura. Google Inc. също използва технологията в своите автономни автомобили.

Вижте още: Десет високотехнологични функции на новите автомобили

Застрахователният институт за магистрална безопасност се опитва да ускори навлизането на тази технология, а през септември започна да класира колите с подобна система.

Системите за предотвратяване на челни удари усещат кога един автомобил се приближава прекалено близо до този пред него. Ако дистанцията намалява прекалено бързо, шофьорите получава аудио или визуално предупреждение.

Повече от 20% от автомобилите от 2014 г. в САЩ предлагат системи за безопасност с автоматични спирачки, които обикновено се предлагат допълнително.