BMW планира да пусне нов автомобил, с което се надява да върне флагманската си 7-а серия отново в надпреварата при луксозните коли, съобщи днес Bloomberg.

Преди по-малко от година баварският автомобилен гигант пусна на пазара последния модел от 7-а серия – просторен седан, оборудван с функция за дистанционно паркиране. Интересът към луксозното возило обаче бе далеч по-слаб от очакваното.

В опит да се завърне сред водещите производители на луксозни автомобили по продажби, BMW смята да пусне нов вариант на автомобила тип спортно купе, съобщи Bloomberg, цитирайки неназован източник, запознат с плановете на компанията. Работата по модела вече е започнала, а возилото ще бъде на пазара най-рано през 2019 г., казва източникът на агенцията.

Същата стратегия бе използвана и от големия конкурент на BMW – Mercedes-Benz, за да затвърди лидерските позиции на своята S класа при масовите автомобили от най-висок клас. Само допреди четири години между 7-а серия и S-Class съществуваше паритет по отношение на продажбите, но сега продажбите, реализирани от топ линията на BMW, са с 40% по-малко от тези на флагмана на Mercedes и съвсем малко повече от тези на луксозния седан на Tesla – Model S.

Ситуацията ще се утежни още повече през следващата година, когато Audi смята да пусне самоуправляваща се версия на своя A8 автомобил.

Доброто представяне на 7-а серия е изключително важно за BMW, както по отношение на престижа на марката, така и за финансовите резултати. Луксозните седани носят по-голяма печалба от по-малките возила, което ги превръща във важен източник на средства за инвестиции в нови технологии.

„7-а серия не успя да запали потребителите така, както го направи S класата и както ще се опита да направи Audi с новата A8,” коментира анализаторът на Bankhaus Metzler Юрген Пипер. “Липсва му онази специална съставка.“

Съсспортното купе BMW се надява да намери липсващата съставка и да навакса изоставането си от Mercedes, твърди източникът на Bloomberg.