Настоящите времена са наистина много добри за продажбата на скъпи коли, пише CNN Business.

“В този бизнес съм от 40 години и никога не съм виждал подобно нещо“, казва Браян Милър, президент на луксозните автосалони Manhattan Motors, продаващ автомобили, като Bentley, Lamborghini и Ferrari.

И докато продажбите на обикновените коли отчетоха спад през изминалата година зарази затворените бизнеси и фабрики, то при луксозните автомобили се отчита ръст.

В САЩ продажбите на коли отчитат спад от 10% през 2020 г., в сравнение с година по-рано. При колите с цена от над 80 хил. долара обаче се отчита почти двойно повишение през последното тримесечие на годината спрямо 24 месеца по-рано.

По-малък ръст, но отново впечатляващ (63%), се отчита и при продажбите на коли с цена от над 100 хил. долара.

“Бумът на капиталовия пазар също оказва съществено влияние върху по-добрите продажби на скъпи автомобили", казва Тайсън Джомини, вицепрезидент на компанията J.D. Power, която анализира пазара на коли.

„И тъй като богатите хора не могат да харчат парите си за почивки, то те купуват луксозни стоки и най-вече автомобили“, допълва той.

Клиентите също така нямат проблеми с това да чакат няколко месеца, за да се произведе тяхната кола, в която да са добавени желаните от тях екстри, казва Джомини.

Милър пък е на мнение, че богатите хора няма какво друго да правят в момента и затова разглеждат скъпи коли в интернет.

Новата суперкола на Lamborghini не може да се кара по пътищатаАко си закупите колата, от Lamborghini препоръчват да позволите на компанията да я съхранява вместо вас в специален гараж в централата й в Италия

Част от покупките на нови и скъпи автомобили в момента се правят и от по-младите поколения, казва той.

Bentley чества своята 100 годишнина преди година и се случи така, че именно на 101-годишнината си компанията отчете и най-добрата година от своето съществуване.

Рекордът от 11 206 продадени автомобила, или със 100 повече от 2019 г., беше отбелязан, въпреки затварянето за седем седмица на завода в Крю, както и последващата му работа на половин работен ден.

Ръстът на продадените коли Bentley през миналата година беше от 50%, което обяснява и рекордната година за компанията.

Lamborghini, от своя страна, отчете най-печелившата си година през 2020 г., както и втората най-добра по размер на продажби в историята си. Компанията успя да продаде 7430 екзотични автомобила през 2020 г., което е с 9.5% по-малко от рекордната 2019 г.

Последното тримесечие на 2020 г. обаче също е рекордно в историята на Lamborghini. Двете марки Bentley и Lamborghini са собственост на Volkswagen.

Не всички луксозни марки обаче се представят толкова добре. Продажбите на Rolls-Royce паднаха с 26% през 2020 г.