Британските автопроизводители свиват производството си наполовина

630
Британските автопроизводители свиват производството си наполовина

© Pixabay

Британските автомобилни заводи съкратиха наполовина своето производство в опит да неутрализират последствията от брекзит, пише BBC. По данни на Асоциацията на автомобилните производители и търговци (SMMT) част от поточните линии са били затворени още в началото на годината, тъй като предварителните очаквания бяха Великобритания да напусне Европейския съюз на 29 март.

Това не се случи, но много от фабриките все още работят с намален капацитет, а общият обем на продукцията пада с 44.5% на годишна база. През април от конвейрите на Острова са слезли 70 971 автомобила, което е с близо 57 000 по-малко от същия месец на предходната година. 

Данните на SMMT показват, че повечето автомобилни производители просто за изместили по-напред във времето годишните спирания за профилактика, които обикновено се случват през летния период, когато търсенето традицонно е по-слабо.

Затварянето на поточните линии е само част от общия пакет от мерки за справяне с последствията от брекзит, който влючва натрупване на допълнителни запаси, преквалификация на служителите за работа с новите митнически разпоредби и пренареждане на логистичните връзки. Членовете на асоциацията обаче се тревожат, че няма да имат възможност да повторят същия процес през есента преди новата фиксирана дата за напускане на ЕС - 31 октомври.

"Числата са доказателство за огромните разходи и сътресения, които понесе британската автомобилна индустрия заради несигурността около брекзит. Опасенията от излизане без споразумение увеличава страховете на инвеститорите и води до отлив на капитали и загуба на работни места. Освен всичко друго се влошава и глобалната ни репутация", обяснява изпълнителният директор на SMMT Майк Хоус.

Fiat и Renault водят преговори за обединениеНовата структура има потенциал да се превърне в третия най-голям автомобилен производител в света


Свиването на производството във Великобритания влошава и без това тежките условия, в които работят автомобилните производители. Глобалната автоиндустрия понася значителни негативи от ескалацията на търговския конфликт между САЩ и Китай, а освен това е изправена пред все по-тежките регулации за вредните емисии. Автомобилните компании са принудени да инвестират огромни средства в разработката на нови електрически и автономни коли, за да не изостанат в надпреварата с технологичните гиганти.

Април е 11-ият пореден месец на спад в производството на автомобили във Великобритания, отбелязва още BBC. От началото на годината в Обединеното кралство са сглобени с над 127 хиляди автомобила по-малко в сравнение със същия период на 2018 г., което представлява спад от над 20%.

От Асоциацията на автомобилните производители и търговци прогнозират, че за цялата 2019 година продукцията ще намалее с 10 на сто. Пазарът може да започне да се възстановява в края на годината, но само ако се стигне до приемливо търговско споразумение между Великобритания и ЕС и ако бъде предвиден достатъчно дълъг преходен период, смятат експертите на SMMT.

Те са категорични, че в случай на "твърд брекзит" без споразумение, индустрията ще понесе още по-големи загуби.

"Подобен сценарий изобщо не бива да присъства в дневния ред на управляващите, за да може индустрията да се върне към нормалната си работа. Само по този начин Великобритания ще може да запази шансовете си за успех в глобалната технологична надпревара", казва още Майк Хоус.  

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Създайте идеалния климат у дома

Каквато и да е температурата навън и каквито и да са вашите...