Бус ленти ще може да има и на улици с по 2 платна за движение в едната посока. Това предвиждат промени в наредба на регионалното министерство. В момента бус ленти са позволени по улици с три и повече платна.

Намалена е и минималната ширина на пътната летна за автобуси и тролеи. Досега, за да я има, тя трябва да бъде най-малко 3.5 м широка, в проекта е записано 3.25 м, а по изключение - 3 м.

Сваля се 4 пъти и честотата на движение на автобуси и тролеи. Сега е записано, че тя трябва да е 60 и повече коли на час в една посока във върховите периоди, в проекта е намалена на 15 и повече коли на час.

Променят се и правила за проектиране на велосипедни алеи. Трасетата трябва да са с непрекъснат маршрут, да бъдат означени и сигнализирани.

В сегашните правила непрекъснатостта на велотрасетата не е задължителна, а е при възможност, пише вестник "24 часа".

Самостоятелни велосипедни алеи се проектират на местата, където трасетата не съвпадат с направлението на уличната мрежа, например паркове и градини.

Където е възможно, велосипедните трасета се проектират като самостоятелни алеи, физически отделени от автомобилното движение.