Засега петролната индустрия няма поводи да се притеснява от американския производител на електрически автомобили Tesla и отражението му върху пазара на горива.

Заплахата, всъщност, идва от другаде - Китай и неговата постоянно нарастваща флотилия от електрически автобуси, пише Bloomberg.

До края на тази година се очаква потреблението на дизелово гориво в световен мащаб да спадне с 270 000 барела дневно, като най-големият спад ще дойде именно от заместването на автобусните превози с електрически и то основно в Китай.

Количеството на спестеното гориво от този вид транспорт е три пъти по-голямо от това за всички електрически леки автомобили по света (пазар, на който Tesla държи около 12%).

Въпреки бурния растеж през последните години, отражението на електрическите возила върху петролния пазар все още е скромно, отбелязват анализаторите на Bloomberg.

От 2011 г. насам електрическите автобуси и автомобили са намалили растежа на петролното търсене с общо 3%, а делът, който биха заместили в настоящото потребление, е едва 0.3 на сто.

Автобусите имат много по-голямо значение заради своя размер и заради факта, че се ползват постоянно. За всеки 1000 електрически автобуса, които излизат по пътищата, дневното потребление на дизел намалява с 500 барела.

За сравнение, 1000 леки автомобила с електрическо задвижване понижават търсенето с едва 15 барела.

Но влиянието на този тип возила върху петролния пазар ще нараства все повече с годините, пише изданието.

До 2040 г. електрическите автомобили ще заместят използването на 6.4 милиона барела гориво дневно, а повишаването на ефективността на конвенционалните бензинови и дизелови двигатели ще доведе до допълнителна икономия на още 7.5 милиона барела.