Годината е 2012 г. Илон Мъск все още не е нарекъл никой „педо тип", нито пък се е заяждал с щатската Комисия по ценни книжа и борси (SEC) в Twitter.

Пикап моделът със счупени прозорци на Tesla Cybertruck все още го няма, както и прекалeно амбициозните обещания за електромобил с цена от 35 000 долара.

Вместо това прохождащата компания за електромобили Tesla точно започва да доставя първия си луксозен седан Model S, пише Mashable.

Само преди седем години първият автомобил на Tesla точно излизаше по пътищата. Тогава за годината компанията генерира около 15 000 поръчки. Първите автомобили Model S са доставени през юни, а до потребителите стигат едва 2 650 коли от модела преди 2013 г.

По онова време Nissan Leaf е единственият реален изцяло електрически конкурент.

Сега, в края на 2019 г., германският автопроизводител Porsche започва да доставя своя първи изцяло електрически седан - Taycan, на клиенти в САЩ.

През миналата седмица главният изпълнителен директор на Porsche Оливер Блуме е пoтвърдил за генерирани 30 000 предварителни поръчки в Европа от представянето на колата през септември, според Ройтерс. Говорител на Porsche пък е заявил, че не може да потвърди данните за предварителните поръчки в САЩ.

И така, макар това да изглежда като победа за Porsche, трябва да се вземе предвид фактът, че представянето на Tesla става през 2012 г., а най-познатият електромобил тогава беше хибридният модел Toyota Prius.

Първият електромобил на Porsche идва на вече по-утвърдения пазар на луксозни електромобили, където конкурентни модели имат марки, като Audi, Jaguar, BMW и Mercedes.

Ако превъртим времето напред до 2016 г., Tesla Model 3 привлече над 134 000 предварителни поръчки за 24 часа след представянето си. Броят на поръчките достигна 325 000 в рамките на седмица.

Първият електрически пикап на Tesla - Cybertruck, е напълно различен звяр. Той генерира 250 000 предварителни поръчки за по-малко от седмица. При поръчките за Cybertruck обаче се изисква депозит от едва 100 долара, докато за Taycan сумата е 2 500 долара.

Taycan и Tesla продължават да се конкурират на състезателната писта, в ценовата листа, а сега и на ниво батерии. Наскоро стана ясно, че моделът Taycan Turbo изминава 323 км с едно зареждане, според стандартите на щатската агенция за защита на природата.

От европейския й еквивалент дават на Taycan Turbo обсег от 450 км. За сравнение, най-базовата кола на Tesla продължава да издържа 355 км с едно зареждане.

Очевидно сагата между Porsche и Tesla ще продължи и през 2020 г.