EON си сътрудничи с датската компания Clever за изграждането на мрежа от станции за бързо зареждане по европейските магистрали, на фона на затрудненията на Стария континент да отговори на нарастващото търсене на електромобили, съобщава Bloomberg.

Мрежата, в която са вложени средства от ЕС на стойност 10 млн. евро, първоначално ще разполага със 180 станции от Италия до Норвегия, съобщи Clever в комюнике.

Първите станции в Германия и Дания ще бъдат отворени до лятото на следващата година, след което ще последват други за създаване на пунктове за зареждане поне на всеки 180 км. Това ще позволи пътувания по шосетата на целия континент.

Автомобилните концерни влагат рекордни суми в разработването на електрически коли, за да отговорят на все по-строгите стандарти за замърсяване. По-стриктните ограничения на въглеродните емисии трябва да влязат в сила през 2021 г., което кара производителите да създават задвижвани от батерия автомобили с надеждата, че по-големият избор и по-големият изминат километраж ще стимулират покупките.

Тази седмица ЕС предложи намаляване с още 30% на въглеродните емисии от автомобилите до 2030 г., което увеличава натиска върху автомобилните производители в Европа.

„Трябва да бъдем готови за масовото възприемане на електромобилите“, каза Кастър Киркертеп-Молер, генерален директор на Clever.

Стартъп компанията е притежавана от датски енергийни компании, сред които и SEAS-NVE. „Нуждаем се от инфраструктура и трябва да намалим безпокойството. Липсват ни свързани с мрежа градове и страни“, допълни той.

Планът на Clever и германската енергийна компания EON допълва сходните усилия на водещи европейски автомобилни концерни. Volkswagen, BMW и компанията-майка на Mercedes-Benz - Daimler, се обединиха, за да предложат мрежа за зареждане с около 400 станции до края на десетилетието.

Инвестицията на автомобилните компании в инфраструктурата отразява натиска върху производителите да облекчат притесненията на потребителите относно практичността на колите, задвижвани с батерии.

Clever, която има 1500 станции в Скандинавия и Северна Германия, ще изгради нови станции за презареждане на батериите на автомобилите само за 20 минути.

Те ще могат да побират между две и шест коли и ще се намират предимно в аварийната лента на магистралите.