Groupon със съмнителен бизнес модел?

991
Groupon със съмнителен бизнес модел?

Само преди няколко месеца първичното публично предлагане на компанията новатор в колективното пазаруване - щатската Groupon бе изключително очаквано мероприятие.

Със забавянето му обаче, специалистите започнаха да поставят все повече въпросителни пред бизнес-модела на компанията и способността й да задържи пазарния си дял.

От компанията намалиха очакванията си за цената на първичното публично предлагане, като през юни се очакваше тя да ги оцени на 25 млрд. долара. В задължителния проспект, даден на регулаторните органи, очакванията са за пазарна оценка между 10.1 и 11.4 млрд. долара.

В същото време от SEC повдигнаха редица въпроси за начина на изчисляване на приходите на компанията, което пък бе последвано и от загуба на пазарен дял.

Някои от търговските партньори на компанията се оплакват, че губят пари, като в същото време се повишава и недоволството на потребителите, относно сключваните сделки. В същото време пазарни конкуренти, копирали бизнеса на компанията, сред които Google, Living Social, Amazon.com и др.

В същото време компанията среща нарастваща конкуренция и от страна на търговци, които предлагат самостоятелно купони на своите сайтове.

Groupon се очаква да стане публична на 4-ти ноември. Компанията бе основана през 2008-ма година от Андрю Мейсън, който намери начин за привличане на потребители посредством големи отстъпки.

До 2010 година компанията предлага подобен род сделки в 100 града и 25 страни по света. Персоналът на компанията набъбна бързо до 10 000 души, а собственикът й се очакваше да стане следващия технологичен милиардер.

През юни от компанията отчетоха приходи от 713.4 млн. долара, което я направи първата компания преминала границата от 500 млн. долара приходи през третата й година на съществуване, според данни на Forbes.

В условията на растяща конкуренция, специалистите поставят под въпрос бизнес модела на компанията и неговата устойчивост.

Все повече стават потребителите, които се оплакват от услугите. Понякога търговците, предлагащи определена услуга са толкова натоварени, не успяват да обслужат всичко клиенти.

Оплаквания има и от търговците. Така, например, някои ресторанти, предлагащи храна на стойност 50 долара за 25 долара, в крайна сметка получават 12.50 долара, което на практика не им е достатъчно да покрият стойността на предлаганата услуга.

Други се оплакват, че закупилите купони за отстъпки, са от потребители, търсещи изгодни сделки и които никога не стават лоялни клиенти и скачат от сделка на сделка и от марка на марка.

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 664.520 -0.33%
  • BGREIT 114.450 -0.17%
  • BGTR30 548.760 -0.13%
  • BGBX40 130.070 -0.30%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1827 1.1827
  • GBP/USD 1.3431 1.3432
  • USD/JPY 114.1100 114.1220
  • USD/CHF 0.9849 0.9850
  • USD/CAD 1.2817 1.2819
  • AUD/USD 0.7663 0.7665
  • USD/BGN 1.6536 1.6539
Ask Bid
  • DOW JONES 24601.97 24605.97
  • S&P500 2663.86 2664.36
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5398.32 5400.32
  • DAX 13129.91 13131.91
  • FTSE 100 7501.22 7502.72
  • ПЕТРОЛ 56.63 56.68
  • ЗЛАТО 1257.82 1258.32
  • СРЕБРО 16.08 16.12

Видео