Вторият най-голям японски производител на автомобили - Honda Motor Co., също представи свой хидрогенен модел. Той се казва Clarity Fuel Cell и ще започне да се продава от март.

Моделът е отговор и конкурент на първия хидрогенен автомобил, представен от Toyota – Mirai.

От Honda се надяват да спечелят потребителите с това, че моделът Clarity ще изминава повече километри и е по-просторен, в сравнение с този на Toyota.

Вижте още: Toyota Mirai - с най-дългия пробег при колите с нулеви емисии

Първоначалните планове на комапнията са да продават 200 броя годишно от автомобила, като първите бройки ще са насочени към правителствени представители и водещи корпорации.

И двата хидрогенни автомобила – на Honda и Toyota, чиито цени стартират от 7.24 милиона йени в Япония (60 500 щатски долара), ще се облагодетелстват от правителстваната субсидия в размер на 3 милиона йени (25 000 долара), предоставяна на купувачите на подобни автомобили.

„Не очакваме субсидията на правителството да е вечна“, според представители на Honda. “Ако тя продължи обаче, до 2020 година производството ще е достигнало до момент, при който цената на моделите ще е същата, дори без нея“.

За да се справи с проблема с липсата на достатъчно голям брой хидрогенни станиции към момента, от Honda планират да предоставят мобилни станции за зареждане на всеки 20-30 продадени автомобила.

Пробегът на модела на Honda e 700 километра, или с 8% повече, в сравнение с модела Mirai на Toyota. За да се постигне по-голямо пространство във вътрешния интериор, батериите, задвижващи автомобила, са разположени под предния капак, за разлика от разположените под седалките батерии при модела Mirai.