В момента в Индия има купища непродадени автомобили – минимум 500 000 леки коли и 3 млн. двуколесни транспортни средства.

Във връзка с това 10 от най-големите автопроизводители в страната бяха принудени временно да преустановят своето производство и дори да закрият дилърските си центрове.

Така Mahindra Vehicle Manufacturing - подразделение на Mahindra & Mahindra, през периода април-юни напълно прекрати пускането на нова продукция. А лидерът на пазара Maruti Suzuki обяви затваряне на заводите си за периода от 23 от 30 юни.

По думите на производителите те отново ще започнат да пускат продукция само след разпродаването на складовите наличности.

Публикувани данни показват, че през периода от април до май в Индия е регистрирано огромно препроизводство на транспортни средства. Май е най-лошият месец от гледна точка на продажбата на коли за последните 18 години.

В интерес на истината, продажбите на автомобили в Индия падат вече 11 месеца поред. Експерти твърдят, че причините за спада се крият в твърде високите цени.

Законодателите изискват от производителите да снабдяват колите със системи за безопасност, асистенти на шофьора и катализатори, което няма как да не се отразява на цената им.

В частност, по новите закони, влезли в сила от 1 юни 2019 г., всички пускани на индийския пазар коли трябва да са оборудвани с въздушна възглавница и системи, предупреждаващи за непристегнат колан и за превишаване на позволената скорост.

От октомври 2019 г. предстои да влязат в сила промени по отношение на провеждането на изпитанията на колите и стандарти за въглеродни емисии.

Тези норми накараха Maruti Suzuki да обяви пълно прекратяване от следващата година на продажбата на дизелови автомобили.

Bugatti пусна детски електромобил за 30 000 евроЦената на возилото е 30 000 евро

Всички тези разходи, в крайна сметка, производителите ще стоварят на плещите на потребителите, а пускането на дизелови автомобили може и да не бъде спряно, смята президентът на Tata Motors.

Този месец Индия загуби статута си на най-бързо развиващата се икономика в света, а ръстът на БВП рязко се забави.

Поради икономическата криза, индийците доста неохотно харчат и избягват едрите покупки от типа на автомобили и недвижими имоти.