На автосалона в Детройт бе показан моделът Kia Stinger GT. Той привлича вниманието не само със запомнящия се дизайн, добрата динамика и интересния начин на управление, но и с комфорта и качеството на изработка.

Дълго време инженерите работиха по него. Ето кои са интересните факти за модела:

Kia Stinger GT на Нюрбургринг

Пистата Нюрбургринг се използва за тестове от много автопроизводители. Возилото беше „пуснато в действие“ на Северната отсечка, изминавайки над 10 000 км.

Спорт и комфорт

Новият Kia Stinger 2017 не само е бърз, но и удобен. Благодарение на намалената колесна база (2906 мм), на задния ред е много просторно.

BMW - еталонът

При настройването на ходовата част инженерите от Киа са черпили опит от купето BMW 4 Series. В това няма нищо чудно. Все пак новият модел е ръководен от бившия шеф на BMW – Алберт Бирман.

Изкуствен звук

Шумоизолацията на салона е качествена. Звукът на двигателя почти не се чува. Затова за ценителите е предвиден акустичен синтезатор, позволяващ по-добре да се чуе 3.3-литровият V6.

Седалките – като в спортна кола

Седалките на Kia Stinger GT са разположени доста ниско – подобно на спортна кола. Шофьорът и пътникът на съседната предна седалка ги дели висока централна конзола.

Здравина на купето – един от приоритетите

Базовият 2.0-литров лифтбек Киа тежи 1640 кг, а 3.3-литров – 1800 кг. Разработчиците не са имали за цел да намалят теглото, а преди всичко да постигнат здравина.

Управляемост – най-важното

Моделът Kia Stinger GT със задно задвижване разполага със самоблокиращ се диференциал. Този със задвижване на четирите колела – електронен. Системата за стабилизация ESC може напълно да се изключи.

Съотношение цена-качество

Цената Kia Stinger GT засега остава неизвестна.

Представители от компанията казват, че тя приятно ще изненада клиентите. Напълно възможно е новият модел да бъде по-евтин от Hyundai Genesis G80, който в САЩ се продава за 38 000 долара.