Близо 52% от населението у нас ползва интернет, като по този показател страната ни все още изостава зад останалите европейски страни, стана ясно от изнесения днес доклад E-consumers Report, изготвен от агенция All Channels Communication със съдействието на Ноема. Profit.bg е медиен партньор на проучването.

От потребителите на глобалната мрежа 76% влизат в социалната мрежа Facebook. Проучването e направено сред близо 3000 случайно подбрани души, от които хиляда са проучени офлайн и над 2000 онлайн.

Проучването сочи още, че 31.2% имат профили във Vbox7, 30.6% във форуми, 27.2% в You Tube, 18.3% в сайтове за запознанства, 10.6% в Bg-mamma и 10.3% в Twitter.

71% от хората с Facebook посещават социалната мрежа поне веднъж дневно, което означава около 2 000 000 души. 70% пък качват редовно текст, снимки, музика или видео.

Митът, че социалната мрежа е само за тинейджъри е разбит, след като потребителите на Facebook до 17 години са само 2.8%. Най-много са потребителите на възраст между 18 и 25 години, като те съставляват 27.1% от ползващите мрежата.

Оказва се, че социалните мрежи активно формират мнението на юзърите относно покупките онлайн. 32% от потребителите се сприятеляват с определени марки, като от тях 37% стават приятели за да се информират, а при 31% приятелството влияе върху решението за покупка на определена марка.

Интересен е фактът, че 79% от интернет потребителите търсят информация онлайн преди да направят покупка. Още по-интересно е, че 44% от неползващите интернет се допитват за информация до свои познати и приятели, ползващи активно мрежата, преди да направят покупка.

Около 53% са направили покупка, след като са се информирали за определен продукт в нета.

Интернет обаче влияе и по друго направление. Две трети от потребителите биха се отказали от покупка, ако видят негативни мнения, което означава, че марките трябва да са изключително комуникативни в интернет пространството и да не се плашат, а да си подобряват услугите от негативните мнения.

По отношение на пазаруването онлайн все още има какво да се желае. Основните притеснения, на около 80% от потребителите, са страхът от кражба на лични данни.

И все пак, 26% от потребителите купуват от български сайтове и 19% от чуждестранни.

Близо 16% от българите ползват смартфони, а 25% споделят, че ползват интернет през мобилните си телефони.

Покупките, които се извършват през интернет, са основно книги, туристически услуги, дрехи и обувки, храна, цветя и други. Потребителите обаче са склонни да плащат предимно при доставка на стоката или услугата.