Все повече от най-богатите хора в света се отказват от луксозните суперколи, които просто могат да си купят от автосалоните, и вместо това поръчват ръчна доработка, за да запазят усещането за ексклузивност.

В битката за ексклузивност производителите на луксозни автомобили предлагат специални услуги и ултралуксозни модели.

Автомобилни групи, като Ferrari, предлагат все повече персонализирани услуги, когато става въпрос за най-скъпите им модели. По-рано този месец Rolls-Royce обяви, че персонализирането на автомобили е достигнало най-високите си нива, а повечето клиенти искат коли с ръчна доработка, специално по техен вкус.

Бившият главен изпълнителен директор на Lotus обаче споделя пред CNBC, че повечето автопроизводители не могат да се справят с модификациите, които единият процент от най-богатите хора в света желаят да получат, а проектирането на подобни допълнителни неща понякога струва колкото самия автомобил.

Вижте още: Решението за SUV модел на Rolls-Royce е съвсем близо

"Смятам, че автопроизводителите се опитват да тръгнат в тази посока, но са ограничени от производствените процеси, както и от разходите, от времето и от инженерната дейност," казва Дани Бар, основател на компанията за ръчна доработка на автомобили Ares Performance пред CNBC.

Броят на клиентите, които идват, за да тунинговат допълнително колите си в Ares, надхвърля значително прогнозите на Бар. Той е очаквал компанията му да обработи 25 коли през 2014 г., но вместо това е трябвало да се справи с 62, а през тази година броят им вероятно ще е около 150.

"Ако си купуваш кола за 1 млн. паунда, ще искаш отвътре тя да е по твой вкус. Понякога смяната само на кожата, или на шевовете, или на цвета на дървените орнаменти просто не е достатъчно," казва Бар.

Пазарът на луксозни автомобили се развива добре. През 2014 г. Rolls-Royce отчете рекордни продажби в своята 111-годишна история, а други автопроизводители също се опитват да навлязат на пазара на луксозни автомобили.

Наскоро Mercedes обяви, че Mercedes-Maybach S600 ще струва 190 000 долара, докато щатският производител Cadillac обеща да вложи 12 млрд. долара, за да атакува пазара на луксозни автомобили.

Вижте още: Най-скъпите модели на Maybach

Ferrari дори намалява броя на колите, които произвежда, за да засили допълнително ексклузивността на марката.

Бар споделя, че повечето негови клиенти не транспортират колите си до завода му в Модена, Италия, а вместо това купуват чисто нови коли, които биват изпращани там направо от производителя. Две трети от неговите клиенти са от Близкия Изток и Русия.

Най-странното желание, което компанията на Бар е получавала, било от мъж, който искал дънките на приятелката му да бъдат зашити на неговата седалка.