Какво няма да ви кажат веригите за бързо хранене?

6299
Какво няма да ви кажат веригите за бързо хранене?

Посетете и нашата страница във Facebook 

През последните години веригите за бързо хранене станаха все по-неотлъчна част от забързания ни начин на живот. Ето и няко неща които те не искат потребителите им да знаят, според изданието SmartMoney:

1. Имаме и здравословни храни, но те ще ви струват значително повече

След години на сервиране на менюта с по 1 000 и повече калории, все повече от веригите за бързо хранене се обръщат към по-здравословни храни. Това до голяма степен се налага вследствие на засиления обществен натиск и негативния здравословен имидж на бързата храна. И докато веригите рекламират тези нови добавки в менютата си, те спестяват, че потребителите трябва да се бръкнат доста по-дълбоко в джоба си за тях.

Средната цена на салата и пилешко е 4.85 долара, или с 1.90 долара повече от голям бургер, според изследване публикувано през декември 2010 година.

По-здравословният сандвич с пилешко пък, се продава средно за 3.73 долара, или с 26% повече от традиционните сандвичи.

2. Менютата с които „пестите", всъщност ви излизат много скъпи

Традиционният въпрос, който ви зададат, ако си поръчате просто един сандвич е искате ли меню с картофки и безалкохолно. Обясняват ви, че така ще спестите, като такъв надпис се вижда с големи букви в менюто на съответната верига. Всъщност така ви стимулират да изхарчите повече, купувайки си нещо, което не е сигурно, че ви се консумира в момента.

Изследвания сочат, че около 15% от хората, които не биха си купили пържени картофи, го правят, защото им се предлага да спестят с тях. Така освен, че дават повече пари, за нещо, което не са искали да консумират, в крайна сметка, те често и хвърлят част от храната.

Предлагането на по-голям размер меню, срещу много скромна сума е друг маркетингов трик, който ви кара да харчите повече.

3. Нашите усмивки ви карат да купувате

Доброто обслужване е превърнато в цяла наука, която се изучава във веригите за бързо хранене, а крайната цел на това е да ви накарат да купувате повече и повече. Така например, в McDonald's обучават персонала как да поздравяват и колко време да отделят за обслужване на клиент.

Човешкият фактор е ключов за продажбите на търговските вериги и това е напълно осъзнато от тях.

Доказано е също така, че усмихващо се срещу вас лице ви кара да харчите повече, така че не се учудвайте на дружелюбността, която срещате в подобен род вериги - тя е тренирана много.

Емоционално въвлечен потребител харчи с 16% повече от такъв, който не е емоционално обвързан, сочи изследване на Gallup от тази година.

5. Трудно ще получите право на франчайз

Франчайзите на най-големите вериги за бързо хранене са и най-успешните. Средните доходи на ресторант на McDonald's са били 2.31 млн. долара през изминалата година, според данни на Technomic's Top 500 Chain Restaurant Report.

За сравнение ресторант на Scoop's Hamburgers е изкарвал едва 750 000 долара годишно.

Изключително трудно обаче, е да се добие право да се отвори ресторант от големите търговски вериги, като проблемът не е само до изисквания първоначален капитал. Кризата направи големите търговски вериги да са изключително консервативни в това да дават подобни права, като с преференции са клиенти, които вече имат опит и са в регистрите на съответната верига.

По презумпция се приема, че компания съумяла да разработи ресторант е с много по-голям шанс при старта на нов, в сравнение с клиент, който е нов на пазара.

Така например, Subway дава 75% от новите си франчайзи на субекти, които са вече в системата на компанията и с които са работили.

Посетете и нашата страница във Facebook 

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Създайте идеалния климат у дома

Каквато и да е температурата навън и каквито и да са вашите...