Съвсем скоро шведският производител на суперавтомобили Koenigsegg представи модела си от най-висок клас Regera, насочен да се кункурира с Bugatti Chiron.

Заедно с трите си електрически мотора, колата е със сумарна мощност от 1 500 к.с., произвеждана основно от 5-литровия V8-вигател.

Според слуховете в автомобилните среди, в момента компанията разработва по-малък двигател, който се очаква да е със забележителни характеристики.

Автомобилният бос на компанията – Кристиан фон Кьонигсег, говори за потенциалното бъдеще на 1.6-литров двигател пред автомобилното издание CarBuzz.

„В момента разработваме 1.6-литров двигател съвместно с китайския автомобилопроизводител Qoros, който смятаме, че ще има сериозно бъдеще“, коментира Кьонигсег.

Новият двигател, разбира се, е в съответствие с разработената от компанията идея за двигател без разпределителен вал. Специалистите от шведската компания създадоха нов тип агрегат, в който движението на клапаните се осъществява чрез иновационни електромагнитни предавки, управлявани от електроника.

Въпреки че разработват новия 1.6-литров двигател, от Koenigsegg не смятат на този етап да го въвеждат в масова употреба.

По отношение на използването на турбо при електрическите двигатели, Кьонигсег коментира, че това е много интересно като цяло, но е сравнително скъпо и прави автомобилите по-тежки, като нещата могат да се направят по далеч по-лесен начин.