Германският автомобилен гигант Daimler продължава да работи по проекта за създаване на изцяло електрическа версия на флагмана в своята моделна гама Mercedes S-Klasse, познат у нас като S-класата.

Очаква се електрическата лимузина да се появи на пазара догодина, въпреки съкращенията, които компанията предприема в други сегменти от производството си заради свитото търсене в резултат от пандемията от COVID-19, съобщава Bloomberg.

Основното поделение в портфейла на Daimler - луксозната автомобилна марка Mercedes, си постави за цел да направи всичките си заводи въглеродно неутрално до 2022 г.

Според изпълнителния директор на компанията Ола Калениус досега това е била целта само за европейските заводи, но сега германският автомобилен производител ще се опита да я постигне във всички свои производствени мощности.

Освен това Калениус потвърди, че новото поколение на S-класата ще бъде достъпна през втората половина тази година, а електрическата версия ще се появи през 2021 г.

"За Daimler е важно да се придържа към основните си стратегически цели - намаляване на вредните емисии и засилване на дигитализацията. Това ще помогне на компанията по-бързо да се справи и с проблемите, предизвикани от пандемията", заяви Калениус по време на онлайн пресконференция, посветена на автомобилната индустрия.

Най-големият производител на премиум автомобили в света беше започнал мащабна трансформация още преди избухването на пандемията, която затвори голяма част от неговите фабрики и поточни линии по света.

Ferrari от 2003 г. може да се продаде за близо 3 млн. долараТова може да е една от най-скъпите коли, продавани до момента

Търсенето в Китай, който е най-големият пазар за марката, вече започва да се възстановява, а ограничителните мерки в САЩ и Европа също започват постепенно да се разхлабват.

"Кризата е сериозно предизвикателство, но лека-полека започваме да се връщаме към нормален режим на работа. Шоурумите ни почти по целия свят започват да отварят врати, като в Китай те вече са почти на нивата отпреди пандемията", казва още Калениус.

По думите му все още е рано да се правят генерални изводи за ефектите от COVID-19, но все пак "има поводи за плах оптимизъм".