Мислите, че японските автомобили са най-надеждни? Помислете отново. Ново изследване относно надеждността на автомобилите, проведено то J.D. Power and Associates сочи, че японските марки Toyota, Honda, Nissan, Mitsubishi и Subaru се представят по-зле от средните стандарти и особено съпоставени с корейските производители.

Вижте още: Японските автомобили с най-голям шанс за 320 000 км.

„Причината не е, че японските модели стават по-лоши, а че не успяват да се подобряват с темпове като техните конкуренти“, коментира Рене Стивънс, вицепрезидент на звеното за изследване качеството на автомобилите в САЩ в J.D. Power. „Това е новата тенденция по отношение на качеството и надеждността при автомобилите“, допълва още той.

Най-надеждни за трета поредна година са автомобилите на Porsche с регистрирани 80 проблема при 100 автомобила през първите три месеца от придобиването им. На втора позиция с едва 86 проблема се нарежда Kia, следвана от Jaguar с 93 и Hyundai. Infiniti и BMW са на следващите две места с 97 и 99 проблема.

Toyota е едва на 10-а позиция в класацията, място доста нетипично за най-големия японски производител на автомобили.

В дъното на класацията по традиция откриваме Fiat със 161 проблема на 100 автомобила през първите три месеца от покупката на автомобили с тази марка. Smart, Chrysler и Subaru, са следващите три марки с най-много отчитани проблеми.

Най-голям скок по отношение на качеството регистрират корейските марки. Те са подобрили резултатите си с 11% спрямо предходната година и са в началото на класацията по надеждност. За сравнение средното подобрение при автомобилните производители по отношение на надеждността е 3%.

„Корейските производители се фокусират върху подобрения вариращи от процеса на дизайна до крайното производство и завършване на моделите си“ коментира още Стивънс.

Проучването сочи, че решението отпреди няколко години на корейските производители Hyundai и Kia да забавят ръста си в световен мащаб, за да подсигурят високото качество на автомобилите си, се е оказало правилно.

Южнокорейските производители пропуснаха да се облагодетелстват от растящи продажби, като отложиха въвеждането на нови производствени мощности в световен мащаб, с цел повишаване на качеството на автомобилите си.

„Ако погледнете към заводите в Южна Корея, ще видите, че южнокорейските компании са много фокусирани върху качеството на автомобилите си“, допълва още Стивънс.

По отношение на европейските и щатските производители те са регистрирали средно повишение в качеството си от около 3%.