Германският производител на спортни автомобили Porsche разширява гамата си от абонаментни услуги в четири нови локации в САЩ и Канада, съобщава Bloomberg.

По този начин компанията задълбочава своя експеримент в областта на по-гъвкавите схеми за използване на автомобилите, въпреки че някои от нейните конкуренти се отдръпват от този модел.

Абонаментната програма на Porsche ще бъде достъпна в Лас Вегас, Сан Диего, Финикс и Торонто, след като стартира като пилотен проект в Атланта преди две години.

Програмата Porsche Passport предлага два варианта за абонамент. По-евтиният струва 2 100 щатски долара на месец и дава възможност на клиентите да ползват осем модела на марката.

По-скъпата оферта е на цена от 3 100 долара месечно, но дава достъп до още 12 модела, които са по-мощни и по-луксозни от базовите.

Освен месечния абонамент, потребителите на Porsche Passport дължат и еднократна такса за активиране на услугата, а одобрението зависи от тяхната финансова и кредитна история.

Другата абонаментна услуга, предлагане от германския автопроизводител, е Porsche Drive, която е насочена към хората, които искат да се възползват от по-краткосрочен абонамент - за няколко часа или за уикенд.

Минималната такса е 269 долара за четири часа, в които можете да покарате Macan, 718 Cayman или Boxster. Флагманът 911 пък може да бъде поръчан за 2 909 долара на седмица.

И двете програми са достъпни за потребителите през мобилното приложение Passport, а автомобилите се доставят и прибират от служител на компанията в посочена от клиента локация.

Защо в бъдеще няма да си купуваме коли?Според експертите по градско планиране бъдещето на транспортния бранш е свързано с представата за

Porsche продължава да развива абонаментните си услуги въпреки факта, че някои от останалите автопроизводители не виждат смисъл в подобни инициативи. Причината е, че цената на месечния абонамент обикновено надвишава месечната вноска по тригодишен лизинг за покупка на автомобила.

За германския автопроизводител обаче това изглежда не е проблем. Абонаментът от 2 100 долара на месец е с 20% по-скъп от вноската по тригодишната лизингова схема, но въпреки това през последните две години 180 души са се възползвали от услугата. 80% от тях никога преди това не са притежавали автомобил на марката.

Средностатистическият потребител на Porsche Passport е около 45-годишен, или с 8 години по-млад от типичния собственик на Porsche. Удобството на този тип услуги on demand е, че потребителят плаща единствено абонамента и горивото, което изразходва.

Застраховките и поддръжката на автомобила са включени в цената. Освен това те имат привилегията да карат всички модели, предлагани от компанията и да ги сменят, когато си пожелаят.

Статистиката показва, че потребителите на Porsche Passport сменят автомобилите средно по 2.5 пъти на месец.

Дилърите на Porsche в САщ и Канада твърдят, че не очакват от приложението да генерира огромни приходи. За тях то е ценно като инструмент за промотиране на марката и за привличане на бъдещи купувачи.

Догодина към предлаганите модели в абонаментните планове ще бъде добавен и електрическият модел на компанията Taycan. Според представителството на Porsche в Северна Америка това ще помогне на клиентите да превъзмогнат своите предрасъдъци към електромобилите и да усетят на живо какво предлагат новите технологии.