Китайски производител на електрически автомобили стана известен с неговите бюджетни автомобили, предлагащи се на цени, започващи от 4 500 долара, като по този начин реализира по-високи продажби в най-многолюдната страна в света дори от Tesla.

Компактният автомобил дори успя да намали продажбите на най-големия китайски производител на коли – държавната SAIC Motor.

Компанията Hong Guang Mini EV, всъщност, е съвместно дружество с щатския гигант General Motors (GM), пише BBC.

Миналия месец стана ясно, че продажбите на компанията са двойно по-високи от тези на Tesla, която има проблеми със сигурността на своите автомобили в Китай.

Моделът Hong Guang Mini, предлагащ се за 4 500 долара, е най-популярен, но от компанията разполагат и с подобрен вариант, който има и климатик. Неговата цена е малко по-висока – 5 000 долара.

Експертите в сферата на електрическите автомобили са на мнение, че колите изостават от Tesla - както от гледна точка на батериите, така и заради скоростта и разстоянието, което могат да изминат, но ниската цена и удобство правят Hong Guang Mini най-продаваното превозно средство сред конкурентите.

Базовият модел може да развие до 100 км/ч и да побере четирима души.

Илон Мъск призна, че Tesla има проблеми с качествотоКритиците на щатската компания за електромобили Tesla от години обсъждат качеството на нейния Model 3. Сега дори главният изпълнителен директор на компанията Илон Мъск призна, че най-големият му критик е бил прав.

През второто полугодие на 2020 г. компанията продаде 112 000 автомобила, с което отстъпва само на Tesla на пазара на електрическите модели.

Положението обаче се промени през януари, когато Hong Guang Mini реализира 25 778 броя спрямо 13 843 за Tesla Model 3.

Основното предимство, разбира се, е ниската цена, тъй като Tesla се предлага в Китай срещу 39 900 долара. Hong Guang Mini EV обаче не смята да се ограничава до Китай, като в скоро време ще започне износ и за други държави.

Към момента се знае, че латвийски автомобилен производител ще е компанията, която ще продава колите в Европа. Цените обаче по всяка вероятност ще са два пъти по-високи - както заради европейските изисквания, така и заради транспорта от Китай до Стария континент.