Пътят е нещо, което неизменно е свързано с всяка една цивилизаия. Без пътища няма транспортни съобщения, а без тях няма нищо.

Миналата година в Русия стартира строителството на най-скъпата магитрала в историята на страната. Ще споделим с вас няколко интересни факта около проекта.

Предистория

Събитията през последните години доведоха до значително преразпределение на транспортните потоци в някои региони на бившия Съветския съюз. Става дума, разбира се, за транспортната връзка между Украйна и Руската федерация.

Строителството на скандалния Кримски мост даде своята лепта за формирането на новия облик на транспортните пътища в тази част на Европа. Като резултат се появи необходимостта от създаването на нова магистрала, която получи името „Таврида“ и номер P260.

Общи сведения

Проектъг „Таврида“стартира през 2016 г. Тогава строителството на новата магистрала бе оценено на 139 млрд. руски рубли, което веднага я превърна в една от най-скъпите в историята на съвременна Русия.

Тогава бе утвърден и окончателният маршрут, характеристиките на трасето и 6 пускови участъка.

Около половината от пътя ще бъде създаден абсолютно от нулата. Втората половина ще е реконструкция на вече съществуващи пътища, които ще влязат в новото трасе.

През 2017 г. проектът „Таврида“ успешно премина държавна експертиза. Така през май строителството на първия участък стартира.

Характеристики

Изчислено е, че натоварването на новата магистрала ще възлиза на 21-39 000 коли. Покритието на P260 ще е от асфалт и бетон. Оптималната скорост на движение ще бъде 120 км/ч.

Най-опасните за шофиране пътища в светаПътният трафик коства живота на стотици хора между 15 и 29 години всяка година

Шофьорите ще може да използват само 4 ленти – по две от всяка страна. Ще има разделението на потоците от насрещното движение.

Интересно е, че трасето няма нито една пресечна точка с други пътища. В същото време „Таврида“ е проектирана така, че да обхожда всички населени места.



Маршрут

Общата дължина на трасето е 250.75 км. Минава през Керч, Феодосия, Белогорск, Симферопол, Бахчисарай и Севастопол. Към днешна дата около 28% от пътят е готов.