Борбата при немските производители на луксозни автомобили се нагорещява. Mercedes-Benz е регистрирал в продажбите си през първото тримесечие два пъти по-голям ръст от този на основния си конкурент и най-голям производител на луксозни водила в света – BMW.

Продажбите на луксозното подразделение на Daimler са нараснали с 13% за първите три месеца на годината, до 483 487 броя до март.

За сравнение продажбите на BMW за същия период са се повишили с 6%, до 478 743 броя и на практика са по-малки от тези на конкурента му.

Големият ръст на Mercedes до голяма степен се е предопределил от повишението с 26% в компактната А-серия на компанията. Продажбите на този род автомобили са възлезли на над 150 000 броя за първите три месеца.

По-късно днес се очаква да оповестят продажбите си и от третия най-голям производител на луксозни автомобили – немската Audi.

От Mercedes следват плана си за това да изпреварят отново по продажби BMW до 2020 година. Тази цел обаче може и да бъде постигната по-рано, благодарение на голямата популярност на новите модели на компанията, сред които и новия спортен модел GLC.

Съвсем скоро в шоурумите ще се появи и обновената Е-класа, на която от немскияпроизводител залагат много.

За сравнение продуктовата линия на BMW е значително по-стара. Петата серия на производителя, която е еквивалент на Е-серията, не се очаква да бъде обновена до следващата година.

На месечна база обаче BMW все още е лидер по продажби. През март от компанията са продали 201 352 автомобила, на фона на 198 921 за Mercedes.