Услугата Scooter Sharing е много сходна на тази, която предоставя Spark у нас, само превозните средства са различни. Ние предлагаме мотопеди. Това бяха първите думи на Красимир Димитров от Shareascoot по време на първото издание на Digital Trends.

Той умело подчерта основните предимства на мотопедите/скутери пред тротинетките и колите под наем.

За разлика от тротинетките, движението на мотопедите е регламентирано от Закона за движение по пътищата, а важно тяхно предимство спрямо колите на Spark е, че паркирането на мотопед е по-лесно в градска среда, отколкото на кола.

Почти винаги можете да откриете свободно място, достатъчно голямо, без да сте нарушили правилата, отбеляза Димитров.

Той апелира хората, които използват мотопедите, да бъдат отговорни шофьори. Да, превозните средства са ограничени до 45 км в час максимална скорост на движение, но всичко е в ръцете на хората, които използват услугата.

Какъв скутер – бензинов или електрически, да предпочете потребителят, разликата е в километрите, които могат да се изминат, уточни Димитров.

Практиката показва, че потребителите, които предпочитат бензинови скутери, пътуват извън София, придвижват се до Панчарево и други близки до столицата дестинации.

За съжаление, технологията е такава, че с електрически скутер може да се изминат 50 км, в най-добрия случай - 80 км. Те са предназначени повече за забавление, отколкото за работа.

Често потребителите, които наемат превозно средство на компанията за по-дълъг период от време – 24 часа, предпочитат бензиновите. Така те могат да се възползват от дългия пробег.

Красимир Димитров посочи и кой е един от недостатъците на бизнеса на Scooter Sharing – той е сезонен. Под 10 градуса е трудно да се кара. На дъжд е опасно. А при сняг – невъзможно.

Digital Trends 2019 се осъществява с подкрепата на: EMAG, Нетера, UniCredit Bulbank, Opel, Адмирал Маркетс, Резиденшъл Парк Лозен, SentecaCommerce, Digital Dentistry Ivadent и с медийната подкрепа на Sportal Media Group и Kaldata.com.