Нови краш-тестове на Института за безопасност на автомобилните пасажери в САЩ сочат, че местата на предните седалки до шофьорите при някои високопроходими спортни модели далеч не са толкова сигурни, колкото шофьорските.

След проведена серия от краш-тестове от института за безопасност IIHS на няколко SUV-а е получена добра оценка за сигурността на шофьорските места. Такива тестове са направени и на местата до тях при сблъсък с бариера със скорост 64 км/ч.

Какви са изводите?

Само два модела от седем получават добра оценка за „безопасност“, като при един този показател дори е определен като "слаб".

Ето и кои са изследваните SUV-автомобили, както и техните оценки. Първата е за сигурността на шофьорското място, а втората е за сигурността на мястото до шофьора.

2016 Hyundai Tucson: добра, добра

2015 Buick Encore: добра, приемлива

2015 Honda CR-V: добра, приемлива

2015 Mazda CX-5: добра, приемлива

2014 Nissan Rogue: добра, има какво да се желае

2014 Subaru Forester: добра, има какво да се желае

2015 Toyota RAV4: добра, слаба

“Това е важен аспект от безопасността на този род автомобили, който има нужда от сериозно внимание“, коментира Беки Мюлер, инженер в института.

През 2014 г. над 1 600 души, които са се возили на предната седалка до шофьора, са загинали в автомобилни катастрофи. Това са 13% от всички жертви на фатални инциденти през тази година, коментира Мюлер.

От Toyota, чийто модел, в лицето на модела 2015 RAV4, получава най-ниска оценка за безопасност до мястото на шофьора, определят тези тестове като „жестоки“ и далеч над федералните стандарти за безопасност.