Преди осем години - през 2008 г., индийската автомобилна компания Tata пусна на родния си пазар кола, чиято цел беше да го завладее.

Неслучайно не само Tata, но и много автомобилни гиганти, например Volkswagen и Renault, се целят към Индия – този пазар има огромен потенциал, смятат експертите.

Данните сочат, че едва 18 на 1000 души притежават собствен автомобил, а населението на страната наброява 1.25 млрд. души (според данни от 2013 г.)

Моделът Tata Nano е с цена 2100 евро, но се продава под очакванията на производителя. Въпреки поразително ниската му стойност, това не е най-евтиният автомобил в света.

Призът принадлежи на Bajaj Qute. Малката кола е дело на индийката компания Bajaj Auto. Тя е шестият по големина производител на мотоциклети в света и вторият по големина в Индия, както и най-големият производител на триколесни превозни средства в света.

Bajaj Qute струва само 1 900 евро. По закон е смятан за четириколка, а не за автомобил. Въпреки това може да се движи със завидните 70 км/ч.

Миниатюрната кола е изключително лесна за паркиране, защото размерите й са много компактни – 2.7 м дължина, 1.3 м широчина и 1.6 м височина.

Разходът на автомобила е 3 л/100 км. Той разполага с четири врати, тежи минималните 450 кг, а мощността на двигателя му е 13 конски сили.

Логично, на краш тестовете колата показва ужасни резултати. Тя не разполага с въздушни възглавници, но все пак има предпазни колани.

И докато Tata Motors се е фокусирала основно върху пазара в Индия и върху марката Jaguar, която придоби през 2008 г., от Bajaj имат по-големи амбиции. Първите доставки на техните модели в Русия трябва да стартират тази есен

Любопитно е обаче, че Bajaj Qute струва два пъти повече на руска земя, отколкото на родния си пазар в Индия.