Нормално е търговците да печелят. Понякога обаче слаганите надценки от тях са главозамайващи. Ето и някои от продуктите с най-големи надценки продавани на потребителите, според изданието CNNMoney.com. И макар и изследването да е направено в САЩ, определено можем да кажем, че голяма част от тези продукти са силно надценени и в страната ни.

Текстовите съобщения

Според изследвания те оглавяват списъка на най-надценените спрямо своята стойност продукти.

И докато мобилните оператори ще поставят на преден план огромните си разходи за иновации, то според специалисти, разходът за едно съобщение възлиза на около една трета от цента.

Това прави надценката на текстовите съобщения около 6 500% при цена от 20 цента за изходящо съобщение до 160 символа и 10 цента за входящо.

Пуканките в кината

Ситуацията не е много по-различна и у нас. Разходите за торбичка пуканки се изчисляват на около 60 цента, докато продажната им цена възлиза на 6 долара.

Това прави надценка от 900%. Според специалисти високата цена на пуканките се предопределя от това, че те са едно от малкото неща, от които кината печелят.

Маркови медикаменти

Заради опаковката и рекламата по телевизията, някои болкоуспокояващи например се търгуват с цени между 60 и 160% по-високи от тези на препарати със същия ефект в обикновени опаковки.

По принцип химичния състав на подобен род продукти е еднакъв, а потребителите плащат единствено за марката.

Виното в ресторантите

Поръчването на вино в щатски ресторант може да струва до шест пъти повече от това да си вземете същата бутилка вино в къщи.

По-евтините вина обикновено струват до три пъти повече, докато по-скъпите до два пъти.

Учебни помагала

Всеки семестър студентите харчат стотици долари за учебници, които ще използват само няколко месеца. Средните разходи на студент на година възлизат на около 900 долара.

Отделно изследване е посочило, че цената на учебните помагала е нараснала три пъти за периода 1986-2004 година или два пъти повече от темпа на инфлацията за последните две десетилетия.