Колите, които се захранват с телесни мазнини, Е-Mobile, които се превръщат в уред за готвене на ориз, или пък коли, за чиито ремонт може да са нужни 250 000 евро, без да борим разходите за гориво.

В автомобилната вселена вече нищо не е невъзможно. Представяме ви някои от най-странните факти, свързани с коли.

На автомобилното изложение в Париж през 1935 посетителите разтъркват очите си, а експерти се чудят: Peugeot представя новия си модел 402 - седан за средната класа с революционен дизайн на формата на купето.

На практика, за пръв път европейски дизайнер на автомобили е създал кола със строго аеродинамична форма и за пръв път в историята на автомобилите е произведен кабриолетът "Eclipse" с електрически сгъваем покрив. Колата е в лимитирана серия от около 40 екземпляра.

Черният американски джип US-SUV може да се захранва с човешки телесни мазнини. Възобновяемият ресурс за производство на специалното гориво е бил открит през 2008 г. от пластичен хирург в САЩ. Знаменитият лекар от Бевърли Хилс преработил извлечената мазнина на своите пациенти за био-гориво за джиповете.

Екологичното производство на газ от мазнините в тялото може да бъде полезно, макар че от етична точка е, меко казано, под съмнение. В Калифорния, например, производството на гориво от медицински отпадъци е забранено от закона.

Reliant Robin е компактен английски автомобил от 70-те години с 3 гуми. Бил е толкова популярен, че се превърща в най-големият потребител на суровина за стъклопласт в Англия и е най-продаваната кола с корпус от фибростъкло, изпреварила дори Corvette. Моделът е лек и икономичен, но има склонността да се накланя.

Този Messerschmitt е единствената кола с вградена инструкция за правилното качване на шофьора през покрива.

В упътването се казва: "Преди да отворите капака, установете дали превозното средство е правилно разположено и дали има достатъчно място. Бавно повдигнете и наклонете капака надясно, докато кожените каишки се опънат. След това поставете десния си крак в средата на превозното средство, седнете, вкарайте и левия си крак. После сложете двата си крака напред и с двете си ръце, поддържани от наклонените странични греди, се настанете удобно."

Kumho, най-големият производител на автомобилни гуми в Южна Корея, предлага гуми, които миришат на лавандула, като в процес на разработка са и такива с портокалов аромат, розмарин и жасмин. Можете да усетите уханието на лавандула в радиус от десет метра, след като необикновените гуми с термоустойчиви масла достигнат специфичната температура при движение.

Гумите са на базата на конвенционалния модел Ecsta HM KH31. За запалените фенове на дрифта пък най-голямата атракция са Coloured Smoke Tire. Ако започнете да буксувате с такива гуми, от колата започва да излиза червен, син или жълт дим.

Nissan иска да има автомобил, който да се превръща в готварска печка, на която да се приготвя ориз. Електрическият автомобил на четвъртия по големина японски производител може да работи също и като микровълнова печка в случай на авария.

Засега колата може само да зарежда батериите на малки джаджи до 100 вата мощност, но капацитетът й трябва да се увеличи до 1 500 вата, заяви наскоро Йошиказу Накамура – шеф на подразделението на Nissan за електрически автомобили.

„Опашната перка“ е една от най-наложилите се американски тенденции при автомобилите. При американския модел Plymouth обаче опашните перки се наричат „стабилизатори“ и според рекламата, намаляват страничното съпротивление с до 20 на сто.

Какво е общото между стар холандски DAF и футуристичния електромобил Nissan Leaf? Че може да се движи назад толкова бързо, колкото и напред.

При появата му било организирано даже грандиозно състезание с каране назад, но резултатът били доста потрошени коли.

Bugatti Veyron струва повече от 1 000 000 евро и се ускорява от осем литров шестнадесет-цилиндров двигател с четири турбокомпресора до 407 км/ч.

Разработването й е отнело близо 5 години и притежава екстри, които надминават лукса, на която и да е спортна кола.

Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse обаче е една от най-специалните коли, правени някога, за което подсказва и цента ѝ – над 2 000 000 евро!

Разходите по подръжката са не по-малко впечатляващи. Моделът притежава специално подбрани гуми Michelin с гаранция за 10 000 км.

Bugatti 57 SC Atlantic от 1936 г. обаче е официално най-скъпият класически автомобил.

Аукционната къща Gooding & Company стига до информацията, че в света има само 4 броя от този автомобил и цената му е между 30 и 40 млн. долара.