Ниска скорост и търпение заради ремонтите поиска Лиляна Павлова

1628
Ниска скорост и търпение заради ремонтите поиска Лиляна Павлова

„Апелирам към всички, които планират пътувания, към търпение, по-бавна скорост и да предвиждат повече време заради ремонтите по магистрала „Хемус“, заяви в Русе регионалният министър Лиляна Павлова. Тя коментира, че се очаква най-натоварено да бъде движението в участъка до Ябланица, особено през летния сезон.

„Ще има интензивни ремонти и това лято, предвид осигурените почти 100 млн. допълнително от бюджета за спешни, превантивни и аварийни ремонти първо на тунелите и виадуктите на „Хемус“.

Това, което ще ремонтираме, е едната тръба на „Витиня“, „Елешница“ и „Топли дол“, както и критичната дупка и участък, който се отвори на 41-и км също на „Хемус“, както и на 15-5 км. Така че там ще са ни насочени усилията“, обясни Павлова. Сроковете са до края на годината, а ремонтите са сложни – и виадуктите, и подмяната на плочите, и тунелите.

„Ще се прави цялостна изолация, движението ще бъде направено двупосочно в едното платно за движение по виадуктите. Съответно в единия тунел ще бъде двупосочно движението, другият ще е изцяло затворен през целия период. Това всичко, разбира се, създава необходимост да има по-бавна скорост и повече време за придвижване. Трябва да ги ремонтираме, защото те наистина са в аварийно състояние“, каза още тя.

Павлова обясни, че вече е готов идейният проект за пътя Русе-Бяла-Велико Търново, който ще бъде с обща дължина 105 км. Предвижда се да има обход на Русе, за да може още от промишлената зона да се поеме най-вече тежкотоварният трафик, оттам ще има обход на Бяла, като трасето ще влезе долу не само до Велико Търново, но и да се направи връзката с Хаинбоаз. Целта е целият трафик да се изведе от урбанизираните територии.

„Това, което в момента се разработва на основата на този проект, е оценката за въздействие върху околната среда, което е най-важната, но и най-критичната фаза за всеки проект,. Тя трябва да е готова до ноември месец т.г., за да можем да минем всички съгласувания по линията на ОВОС, за да може да се утвърдят терените, трасетата, защитените зони.

И от тази гледна точка следващата година да се правят отчуждения“, обясни министърът. Приоритетно ще се започне обходът на Бяла и след това поетапно всички останали спрямо възможностите на финансиране. За момента ще се разчита на бюджетно финансиране и евентуално на бъдещите приходи от тол-таксите.  

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Едно от най-добрите депозитни предложение за парите ви

Депозитът „Всичко е точно“ е специално за вас