Toyota Research Institute - американски клон на един от най-големите автопроизводители в света, представи най-новата версия на своя тестов безпилотен автомобил. В качеството на основа е използван моделът LS 600hL, снабден със система LIDAR - радар, а също така няколко камери.

Даденият автомобил Toyota показа още миналата година, но този път станахме свидетели на по-усъвършенствана версия, която в изследователския институт на автопроизводителя се нарича Платформа 3.0.

Най-интересната особеност на новия модел безпилотен автомобил Toyota е възможността да „вижда“ какво има около нея. Далечината на видимост е по-голяма, отколкото на предшественика.

Благодарение на четири датчика LIDAR от компанията Luminar, инсталирани на покрива на возилото, то е способно да сканира всичко навред в радиус 200 метра. Според специалистите от Toyota, това го прави „един от най-проницателните тестови безпилотни автомобили на пътя“.

Например най-мощната LIDAR-система на компанията Velodyne - HDL-64E, е способна да вижда в радиус 120 метра, докато най-широко използваната система VLP-16 Puck е способна да вижда само на 100 метра.

Освен това, за да привлече нови клиенти и по-бързо да интегрира технологията на пазара, Velodyne неотдавна наполовина понижи цената на своята система VLP-16.

Инженерите на Toyota Research Institute казват, че обновената визия на автомобила е дело на дизайнерското студио Toyota CALTY Design Research, а също така на специалисти от северноамериканския отдел по разработки и изследвания на компанията.

"Те са създали нов панел за покрива със защита от климатични и температурни въздействия, съществено понижавайки параметрите на цялата система и много грамотно използвайки пространството във вътрешността на люка. Това позволи в голяма степен да се намали височината на системата“, казват от Toyota.

Компанията има намерение да стартира производството на Платформы 3.0 още тази пролет. Част от автомобилите ще бъдат с допълнително кормилно управление.