Докато другите автомобилни марки залагат в колите си на все по-сложни системи за управление и мултимедийни технологии, японският производител Mazda реши да постави сензорния екран в Mazda 3 2019 (4-о поколение) по-далеч от шофьора.

Той буквално е сложил дисплея с всички функции за навигация, развлечения и синхронизация със смартфона извън пределите на достъпната зона за шофьора.

Сега мултимедийната система на Mazda 3 2019 е поместена към центъра, по-близо до предното стъкло. От нея е отстранено всичко „излишно“. Оставени са само онези неща, които са непосредствено свързани с управлението на колата.

Според инженерите на Mazda всички тези „функции“, като поетапни инструкции за навигация и възможност да разбереш коя песен звучи по радиото, пречат на шофьора. Те разсейват вниманието му и повишават риска от авария.

Ако се замислите, на производителите на автомобили им е доста трудно в наши дни. Те наблюдават развитието на технологиите и устройствата и не могат да им устоят, решават да ги предложат на потребителите.

В стремежа си да следват отблизо тенденциите, те излизат от „златната среда“, губят разума си и започват да комплектоват автомобилите с всичко, което е налично на пазара.

6 коли, които не стигнаха до конвейера Някои модели така и не биват произведени масово, а дори и лимитирано

От Mazda решиха да направят обратното. Те смятат, че безопасността на пътя е най-важното, дори това да провокира разочарование у някои шофьори.

Mazda 3 е ключова кола за японския производител. От пускането на първото поколение през 2003 г. в света са закупени 6 млн. екземпляра. През 2018 г. моделът зае 4-о място в класация по продажби в цялата автомобилна индустрия.