Печалбата на германския автомобилен гигант BMW пада с 20% на годишна база през второто тримесечие на годината, съобщава Reuters.

Като основна причина за по-слабите резултати от компанията посочват промените във валутните курсове и увеличаващите се разходи за производство на електрически и хибридни автомобили, които трябва да помогнат на баварците да покрият по-строгите изисквания за въглеродните емисии.

Печалбата на BMW преди данъци и лихви за второто тримесечие възлиза на 2.2 млрд. евро.

Инвестициите в недвижими имоти, сгради и оборудване нарастват с 39% на годишна база, в резлутат на подготовката на новите модели, които компанията планира да пусне на пазара.

Ръководството се стреми да направи поточните линии по-гъвкави, така че да могат да сглобяват едновременно конвенционалните автомобили с двигатели с вътрешно горене и електромобилите.

Базираният в Мюнхен автопроизводител разкрива в отчета за полугодието, че нормата на печалба в автомобилното поделение се понижава до 6.5 на сто, в сравнение с 8.6% година по-рано, въпреки ръста на продажбите с 1.5% за същия период.

От BMW запазват без промяна прогнозите си за 2019 г., като изтъкват, че може да се очаква известен спад в печалбите и рентабилност в диапазона от 4.5 до 6.5%.

Някои от конкурентите на компанията, като Daimler, занижиха очакванията си за финансовите резултати през 2019 г., повлияни от несигурността около търговските конфликти и спада на продажбите на нови автомобили в Китай. Други, като Volkswagen и Fiat Chrysler, ги запазиха без промяна.

Тази сутрин акциите на BMW поскъпнаха с малко над 1% на борсата във Франкфурт. Пазарната капитализация на компанията достига 44.2 млрд. евро.