Daimler обяви спад в печалбата от 22% поради така наречената търговска война между САЩ и Китай и повишаване на разходите, свързани с разработката на електрически и автономни автомобили, което удря печалбите на Mercedes-Benz.

Печалбите преди лихви и данъци намаляват до 2.67 млрд. евро през четвъртото тримесечие на миналата година, което е под прогнозите на анализаторите за печалба от 2.92 млрд. евро, предава CNBC.

Mercedes-Benz посочва, че повишаването на търговските мита на превозни средства, изнасяни от Китай в САЩ, и бариерите пред веригата за доставки за дизеловите модели удря търсенето и предизвиква спад на цените.

Защо Китай се нуждае от търговска сделка със САЩ?Играта е сериозна и който мигне пръв, рискува да се окаже в позицията на губещ

Daimler отчита, че възвръщаемостта в продажбите на автомобилите с марка Mercedes-Benz е паднала до 7.3% през четвъртото тримесечие спрямо 9.5% през същия период на миналата година.

За 2019 г. Daimler очаква слаб растеж в продажбите, приходите и печалбата преди данъци.