Нов скандал тип „Volkswagen” се разрази в автомобилната индустрия. Японският автомобилен производител Mitsubishi Motors Corp. си призна, че е манипулирал данните от тестовете на 625 000 автомобила за подобряване на енергийната им ефективност.

Засегнатите модели включват автомобили, доставени на Nissan Motor Co., откъдето са алармирали за проблема. Двете компании в момента обсъждат варианти за компенсации.

Вижте още: Какво ще е бъдещето на автомобилната индустрия в Европа?

Компанията Mitsubishi Motors е заподозряна за манипулиране на теглото, поставено на гумите на техните автомобили, на четири модела, за да изглеждат по-икономични и да се подобрят показателите им.

Новият скандал се очаква допълнително да задълбочи кризата с доверието към автомобилните производители - след скандалната измама на Volkswagen по повод на емисионните стойности на техните дизелови двигатели в САЩ.

И макар случаят при японския производител да е по-различен от този при Volkswagen, пазарът и потребителите са станали изключително чувствителни към всякакъв вид измами.

Акциите на Mitsubishi Motors загубиха 15% от стойността си по време на търговията в Токио, което бе най-голямото им понижение за това десетилетие.

От началото на годината акциите на компанията са паднали с 29%, като пазарната й капитализация е 6.6 милиарда долара.

През 2014 година производителите Hyundai Motor Co. и Kia Motors Corp. достигнаха до споразумение за изплащане на глоби, свързани с изкуствено намаления им разход на гориво в заблуждаващи потребителите реклами в САЩ.