Пристанището на Бремерхафен е един от най-големите автомобилни центрове в света, на който се доставят и изпращат над милион коли всяка година. В момента на него цари зловещо задръстване. Комбинацията от липсата на шофьори за преместване на контейнери и автомобили от пристанището и високите обеми на търговия създава купчина превозни средства на сушата и в морето. Може да се видят возила на Tesla, Stellantis, BMW, Renault и Volvo, пише CNBC.

Закъсненията са огромни, казва Андреас Браун, регионален директор на Ocean Product EMEA за Crane Worldwide Logistics. По думите му, вносът на автомобили в Бремерхафен от САЩ и Мексико върви с няколкомесечно закъснение.

Има тримесечно закъснение за BMW, автомобилите стоят и се чака да бъдат снабдени с екстри, особено с контролера на Idrive Touch, отбелязва Браун.

Бремерхафен е четвъртото по големина пристанище за контейнери в Европа. То има годишен капацитет над 5 милиона контейнера. На него се доставят и изпращат над 1,7 милиона превозни средства годишно.

По информация на фирмата за търговско разузнаване FesselSvalue, на операторите е казано, че има тежък недостиг на шофьори на H&H (високи и тежки товари). Допълнително затруднение създават военните, които са усвоили част от терминалното пространство.

Ford направи рязък завой, който струва на компанията 2,7 млрд.долара Извън главоболията с Argo, Ford изпитваше и други проблеми през тримесечието. Компанията се сблъска с недостиг на доставки, което я остави с около 40 000 автомобила с липсващи части

В момента няма достатъчно превозвачи на океански превозни средства - ситуация, която е накарала превозвача Wallenius Wilhelmsen да откаже резервации за износ в САЩ за месеците октомври и ноември, а вероятно и за декември, ако чакането продължи да става все по-дълго, заяви Дан Наш от Vesselsvalue.

Сериозно предизвикателство за автомобилните производители е вносът на Tesla от Gigafactory в Шанхай и леки коли, вкарани най-вече от Япония, Южна Корея и Китай.

Според Наш проблеми с доставките по море ще има има до 2024 г., когато новопостроените кораби започнат да се доставят. Въпреки че цените са спаднали в световната верига на доставки от пика на пандемията от коронавирус, те ще останат високи, тъй като корабите продължават да се търгуват с пълен капацитет.

Нарастващото търсене на електрически превозни средства от Китай ще окаже по-голямо напрежение на търсенето и предлагането в бъдеще, добави той.