Пионерите на дългосрочния наем на нови луксозни автомобили в България се наричат Privia. Само за броени месеци Privia е отдала под наем над 50 автомобила, като сред клиентите им са мултинационални компании, като “Кола Кола” и “Фьорх България”, както и лекари, архитекти и IT професионалисти.

В развитите икономики дългосрочният наем все повече се налага като алтернатива на покупката, особено в сегмента на луксозните автомобили. Само за справка, в четвъртото тримесечие на 2015 г. в САЩ е отчетен рекорден скок на дългосрочните наеми и вече 26.5% от новите автомобили са по пътищата именно под тази форма на експлоатация (при едва 9.6% наеми през 2010 г).

Най-голям е процентът на наетите дългосрочно автомобили при луксозните марки - над половината от всички нови модели на BMW и Mercedes-Benz. В световен план се очаква ръст от 5.6% годишно при дългосрочните наеми на автомобили до 2021 г., като за това спомагат цялостното увеличение на доходите във високата средна класа на развитите икономики и глобалните операции на корпорациите.

При частните лица дългосрочният наем, който най-често е за период между 12 и 60 месеца, означава последен модел автомобил срещу фиксирана месечна вноска, значително по-ниска от евентуален кредит. Също така колите са класически пример за обезценяващ се актив – веднага след като излезе от салона, всеки автомобил губи автоматично 20% от стойността си и никога вече няма да струва парите, които първоначално са платени за него.

Особено при луксозните автомобили, за които у нас се забелязва гигантското обезценяване при някои модели и почти пълна липса на вторичен пазар при други. При дългосрочния наем това вече не е грижа на потребителите, които в Privia имат опция лесно да заменят колата си със следващ модел или просто да я върнат след изтичане на договора.

За дългосрочен наем на луксозен автомобил първоначалната вноска е значително по-ниска от тази при лизинг, а сумата, която клиентът трябва да плаща месечно, е доста под тази при заем за автомобил - това му позволява да надскочи възможностите си и да кара значително по-скъп модел.

Не на последно място, при коли за лична употреба, дългосрочният наем предлага редица удобства – новите автомобили рядко се нуждаят от сервизна дейност, а с всички регистрации и застраховки се занимава Privia.

Истинските предимства на дългосрочния наем обаче идват при използването му за управление на автопарка в компании, които се нуждаят от луксозни, представителни автомобили. От една страна, дългосрочният наем дава възможност за ползване на данъчен кредит, независимо от вида на автомобила, а от друга - всяка една от вноските по договора може да бъде отчитана като оперативен разход.

Сред другите плюсове на дългосрочния наем са повишената гъвкавост на автопарка, който може да се променя непрекъснато, според конкретните нужди на компанията.

Засега на българския пазар Privia е единствената компания, която предлага дългосрочен наем на луксозни автомобили, като клиентите им нарастват непрекъснато.

Компанията е създадена от Васил Василев и Калин Йорданов - бизнесмени с редица успешни проекти зад гърба си, които залагат на лично отношение към всеки един клиент и конкурентни цени, като мотото на Privia е „Ние сбъдваме коли”.

Благодарение на това, че всеки, който ползва услугата дългосрочен наем, плаща само реалното овехтяване на МПС, цените наистина са конкурентни. Само за справка: Mini Cooper от 2017 г. струва едва 349 лева/месец, новата 5-серия на BMW – 999 лева, а последният Mercedes-Benz C-класа е 629 лева/месец (без ДДС), а цялата ценова листа може да бъде открита на уеб сайта на компанията – privia.bg

Амбициите на Privia са до края на годината да популяризират максимално услугата дългосрочен наем, както сред частните лица, така и сред бизнес потребителите, като прогнозите им за пазарен дял при новите луксозни автомобили у нас са повече от обещаващи.